براساس گزارش وبسایت سمموبایل و طبق آمار Canalys، فروش گوشیهای هوشمند در سراسر قارهی اروپا در سهماههی اول 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش یافت و سهم بازار سامسونگ در همان دورهی سهماهه این کاهش را تجربه کرد. بااینحال، خوشبختانه شرکت سامسونگ همچنان برترین برند گوشیهای هوشمند در اروپا باقی مانده و همچنان جلوتر از اپل و شیائومی در بازار پیشتاز است.
بازار گوشیهای هوشمند اروپا در سهماههی اول سال 2022، 41.7 میلیون فروش را به ثبت رساند که کمتر از 46.4 میلیون دستگاه سال 2021 است. سامسونگ با فروش 14.6 میلیون دستگاه پیشتاز بود؛ البته این میزان در مقایسه با 16.1 میلیون دستگاه سهماههی اول 2021 روند کاهش را نشان میدهد. شرکت اپل امسال 8.9 میلیون فروش داشت و شیائومی 8.2 میلیون گوشیهوشمند را به ثبت رساند.
از نظر رشد سالانه، سامسونگ 9 درصد کاهش را تجربه کرد اما با 35 درصد بیشترین سهم بازار را در سهماههی اول 2022 حفظ کرد. اپل نیز با 21 درصد رشد پس از سامسونگ قرار گرفت و شیائومی با سهم 20 درصدی از بازار گوشیهای هوشمند اروپا، سومین تولیدکننده بزرگ شناخته شد. عملکرد سامسونگ در سهماههی اول سال 2022 توسط گوشیهای پایینرده و میانرده و زنجیرهی تأمین رو به بهبود تقویت شد. در آن طرف اپل شاهد تقاضای فراوان آیفون 13 بود و شیائومی از عرضه Redmi Note 11 سود برد.
ناظران بازار میگویند که بازار گوشیهای هوشمند اروپا در سهماههی اول 2022 در درجهی اول بهدلیل تقاضای کم در روسیه و اوکراین به ترتیب 31 و 51 درصد کاهش یافته است. بااینوجود، آمار فروش گوشیهای هوشمند در سایر نقاط اروپا نشان داد که تقاضا دستنخورده باقی مانده است. بااینحال، طبق گزارشها اعتماد مصرف کننده در اروپا بهدلیل رویدادهای اخیر که تورم را به سطح بیسابقهای رسانده، رو به کاهش است. به نقل از ناظران بازار دو سه ماهه آینده نشاندهنده آزمون واقعی برای بازار گوشیهای هوشمند اروپا خواهد بود.