براساس گزارش مشاور تحقیقات بازار DSCC، محمولههای گوشیهای تاشو در سهماهه اول سال جاری 571 درصد افزایش یافته است. تولیدکنندگان گوشیهای تاشو در سهماهه ژانویه تا مارس 2.22 میلیون دستگاه فروختهاند. این بازهی زمانی همچنین سومین سهماههی برتر برای گوشیهای هوشمند تاشو بود، بااینحال نسبت به سهماههی چهارم 2021 همچنان 47 درصد نسبت به رکورد فروش 4.2 میلیون دستگاه در سهماهه چهارم 2021 کاهش داشته است.
طبق گزارش Gizmochina، سامسونگ همچنان بر بازار گوشیهای هوشمند تاشو تسلط دارد. بااینحال، سهم بازار این برند کرهای نسبت به سهماهه چهارم سال گذشته به ۷۴ درصد کاهش یافته است. درهمینحال، سهم بازار هواوی به 20 درصد افزایش یافت و هیچ برند دیگری در سهماهه دوم 2022 بیش از 2 درصد سهم نداشته است.
دستگاههایی با فرمفکتور شبیه گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ حدود 70 درصد از سهم بازار گوشیهای تاشو را در اختیار داشتند. گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ محبوبترین انتخاب کاربران بوده و 51 درصد از کل گوشیهای تاشو عرضهشده متعلق به این مدل است. گلکسی زد فولد 3 برای سومین سه ماهه متوالی همچنان دومین گوشی تاشو محبوب بوده و سهم روبهرشد هواوی در بازار نیز به Huawei Pocket P50 نسبت داده میشود. سه مدل فوق در کل 91 درصد از سهم بازار گوشیهای تاشو را به خود اختصاص دادهاند.
گزارش DSCC پیشبینی شده بازار گوشیهای هوشمند تاشو در سال 2022 با رشد قابلتوجهی مواجه خواهد شد. انتظار میرود شاهد افزایش 107 درصدی در فروش گوشیهای تاشو باشیم و این یعنی امسال بیش از 16 میلیون دستگاه تاشو روانهی بازار خواهد شد. بیشتر انتظارات مربوط به گلکسی زد فلیپ 4 و زد فولد 4 سامسونگ خواهد بود.