Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

گوشی‌های تاشو نسل بعدی هواوی می‌تواند رقیب گلکسی Z Flip3 سامسونگ شود؟

1400/09/10

هواوی ظاهرا تولید انبوه نسل بعدی گوشی‌های تاشو خود را از ماه نوامبر آغاز کرده  و سوال این است که Huawei با عرضه این دستگاه‌ها با قیمت پایین‌تر قادر است با گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ رقابت کند؟

البته این اولین باری نیست که هواوی به شدت از گوشی های تاشو سامسونگ الهام می گیرد. این شرکت تقریباً چشم‌انداز اصلی خود را رها کرد و اوایل سال جاری از طراحی Galaxy Z Fold سامسونگ کپی کرد، بنابراین این ایده که هواوی اکنون به دنبال تقلید از گلکسی Z Flip 3 است، نباید کسی را شگفت‌زده کند.

نشریه اکونومیک تایمز در گزارش جدید خود عنوان می‌کند، جلسه سرمایه‌گذاران در تاریخ ۲۵ نوامبر (۴ آذر) برگزار شده است و شرکت Zhaoli Technology در آن ادعا کرده برای یکی از مشتریان خود تولید انبوه یک لولای جدید گوشی تاشو را آغاز کرده است. گفته می‌شود ساخت این لولا هزینه‌ی کمتری دارد که با این وجود نرخ بازدهی بالاتری به آن داده می‌شود. هرچند Zhaoli Technology مشخص نکرده که این لولاها برای چه شرکتی تولید شده است ولی به احتمال زیاد مشتری مورد اشاره آن‌ها هواوی است. بدیهی است که گوشی‌های تاشو در آینده نقش و حضور پررنگی در بازار موبایل دارند و تقریبا اکثر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند، منابع عظیمی را برای توسعه‌ی این نوع از گوشی‌ها اختصاص داده اند.

از طرفی دیگر سامسونگ در سال جاری دو گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ را روانه بازار کرد که موفقیت این غول کره‌ای در فروش این محصول، انگیزه‌ای برای سایر شرکت‌های تولیدکننده ایجاد کرده تا آن‌ها هم برای طراحی و ساخت چنین گوشی‌هایی اقدام کنند. البته باید توجه کرد که گوشی‌های تاشو با قیمت‌های متفاوتی روانه بازار می‌شوند و در برخی موارد قیمت آن‌ها دو برابر یک گوشی معمولی است. هنگامی که گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ با قیمت مقرون به صرفه‌ی خود وارد صحنه شد، توانست تنها در عرض ۴۰ روز بیش بیش از یک میلیون دستگاه بفروشد.

سامسونگ که با عرضه این گوشی‌ها به موفقیت موردنظر خود رسیده است، اکنون قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ محموله‌های گوشی‌های  تاشو خود را از ۷ میلیون به ۱۳ میلیون افزایش دهد که این میزان شامل ۴ میلیون مدل گلکسی زد فولد و ۹ میلیون مدل گلکسی زد فلیپ می‌شود.

بد نیست بدانید که بیش از ۳ سال از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه هواوی می‌گذرد و طی این مدت، هواوی با محدودیت‌های گسترده‌ای روبرو شده است. به دلیل همین محدودیت‌ها، نام هواوی دیگر بین ۵ شرکت بزرگ بازار موبایل دیده نمی‌شود. که در حال حاضر با وجود این گزارش، انتظار این را داریم که رقابت این دو شرکت در سال آینده به شیوه جدی‌تری دنبال شود.

هوآوی به دلیل کاهش هزینه‌های لولا روی قیمت پایین‌تر شرط می‌بندد؛ اما سامسونگ در موقعیت مشابهی قرار دارد و اینطور نیست که هواوی تنها سازنده‌ای باشد که از کاهش تدریجی هزینه‌های تولید در طول زمان بهره می‌برد.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی