بعضی بازیها با کیفیت ۱۸۰۰p رندر میشود و با بهره از سیستم Upscale، یا حتی بدون به کارگیری آن، تصویری عرضه می کنند که روی تلویزیون ۴K بسیار مطلوب است. بعضی بازیها کیفیت تصویر ۱۴۴۰p دارند و حتی آنها هم بسیار رضایت بخش می باشند؛ به ویژه آنهایی که از سیستمهای آنتیآلیاسینگ خوب استفاده میکنند تا تعداد پیکسلهای کمتر زیاد خودنمایی نکند. بازیهایی مانند آنچارتد ۴ یا تایتانفال ۲ شامل این موضوع هستند. بازیهای دیگری مانند Battlefield 1 یا Dishonored 2 زیاد روی صفحهی ۴K عمل نمی کنند، ولی هنوز هم پیشرفتهای بسیاری در مقایسه با یک صفحهی Full HD دارند.
بازیها هر کدام با تنظیمات گوناگونی از پلیاستیشن۴ پرو پشتیبانی میکنند؛ بعضی بازیها کیفیت تصویر ۴K برای بازیکنندهها ارائه میدهند و بعضی دیگر وضوح بافتها یا نورپردازی را مطلوب میکنند. نام بازیهایی که از PS4 Pro پشتیبانی میکنند و نحوهی پشتیبانی آنها در زیر مطلب آمده است.
Battlezone: وضوح تصویر بالاتر، نورپردازی بهتر
Bound: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Call of Duty Black Ops III: وضوح تصویر ۴K Upscale و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Call of Duty: Infinite Warfare
Call of Duty: Modern Warfare Remasterd: وضوح تصویر کمی بیشتر از ۱۰۸۰p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Deus Ex: Mankind Divided: وضوح تصویر بالاتر، افکتهای نوری بیشتر
Dishonored 2
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه
The Elder Scrolls Online: وضوح تصویر ۴K واقعی، با قابلیت بازی روی ۱۰۸۰p اما با نورپردازی بهتر
FIFA 17
Firewatch: وضوح تصویر ۱۴۴۰p
Helldivers: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Hitman: وضوح تصویر بالاتر، بافتهای با کیفیتتر
Infamous: Second Son: وضوح تصویر بالاتر و جزییات محیط بیشتر
Knack
The Last of Us: Remastered: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا وضوح تصویر ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Mafia III
Middle-Earth Shadow of Mordor: وضوح تصویر ۴K Upscale با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
NBA 2K17: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Paragon: وضوح تصویر ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Ratchet & Clank: وضوح تصویر بیشتر از ۱۰۸۰p
Rez Infinite: وضوح تصویر ۴K واقعی
Rise of the Tomb Raider: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا وضوح تصویر ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
Titanfall 2: وضوح تصویر بالاتر از ۱۰۸۰p
Uncharted 4: A Thief’s End: وضوح تصویر ۱۴۴۰p
The Witness: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه
XCOM 2
مدل به روز وپیشرفته ی پلیاستیشن۴ قرار است سختافزاری قویتر را نسبت به مدل اصلی داشته باشد؛ با این وجود، این سختافزار آنقدرها هم از پلیاستیشن۴ معمولی قویتر نیست. سونی بر عکس مایکروسافت و کنسول ایکسباکس وان اس، یک پخشکنندهی دیسکهای بلو-ری ۴K در پلیاستیشن۴ پرو تعبیه نکرده است. با اینکه سونی گفته بود پلیاستیشن۴ پرو ، رابط SATA 2.0 برای اتصال هارد دیسک به کار می گیرد، بعد از این شرکت به طور رسمی اعلام کرده است که PS4 Pro از رابط SATA 3.0 پشتیبانی خواهد کرد.
رابط SATA 3.0 یا Serial ATA 3.0، سرعت انتقال دادهای دو برابر نسخهی ۲٫۰ این رابط دارد؛ سرعت انتقال داده SATA 3.0 معادل ۶ گیگابیت بر ثانیه است. این رابط هارد دیسک، به کاربران پلیاستیشن۴ پرو این امکان را میدهد تا از حافظههای SSD روی کنسول خود بهره گیرند. هم اکنون اگر یک SSD به پلیاستیشن۴۴ معمولی وصل کنید، نمیتوانید از کل سرعت انتقال دادهی این حافظهها استفاده کنید. نتیجه استفاده از رابط SATA 3.0 باعث کم شدن زمان لود شدن بازیها میشود.
از طرفی، بازی کردن Call of Duty: Infinite Warfare یا Ratchet and Clank روی یک صفحه نمایش ۴K یا حتی بازیهایی مانند Watch Dogs 2 یا Infamous که کیفیت تصویرشان معادل ۱۸۰۰p است، این قضیه را ثابت میکند که سختافزار پلیاستیشن۴ پرو ایرادی در اجرای بازیها روی تلویزیونهای ۴K ندارد. حتی بازیهایی که کیفیتشان ۱۴۴۰p است و از تکنیکهای Super-sampling عالی استفاده میکنند، نمایشی مطلوب روی صفحههای ۴K دارند. همچنین اختلاف کیفیت واضح است و ممکن است در بعضی بازیها، پلیاستیشن۴ پرو هیچ فرقی ایجاد نکند. سونی نباید اجازه دهد که توانایی های بازیهای پلیاستیشن۴ پرو روی صفحههایی با کیفیت تصویر پایینتر، به طور کل خاموش شوند. باید برای ساخت بازی روی پلیاستیشن۴، تجهیزات فنی مشخصی معلوم شوند.
قضیه مهم دیگری هم باید به آن دقت شود. سونی با اینکه کنسولی گرانقیمت ارئه کرده اما کیفیت بازهای کنسول اصلی بد نشده است. کاملا مشخص است که شرکتهای بازیسازی هنوز هم کنسول اصلی را جزء هدف خود قرار میدهند و بازی را برای آن طراحی می کنند. یکی از دلواپسی های اصلی بازیکنندهها، این بود که پلیاستیشن۴ جدید باعث شود تا کنسول اصلی آنها کند بماند و شرکتهای بازیسازی، کنسول جدید را هدف بگیرند. این موضوع رخ نداده است و با وجود آن چه دیدهایم، حتی با بازیهایی مانند Horizon: Zero Dawn و Days Gone هم قرار نیست اتفاق بزرگی صورت بگیرد. از سوی دیگر، این دلهره هم وجود داشت که شرکتهای بازیسازی از توانایی های پلیاستیشن۴ پرو به خوبی بهره نگیرند و شاید این ایراد کمی در حال حاضر وجود داشته باشد، اما امیدواریم در آینده توجه بیشتری به بازیهای پلیاستیشن۴ پرو شود. برای مثال بازی Death Stranding در نمایشهای جدیدش فقط روی پلیاستیشن۴ پرو نشان داده شده است. سونی امسال ریسکهای خیلی بزرگی کرده. این شرکت نخست هدست واقعیت مجازی خودش را رونمایی کرد و کنسول بازیاش را هم در میان چرخهی این نسل، ارتقا داد. کمی کمبود میتوانست موجب شکست سونی شود. با این وجود، در هر دو قسمت، سونی توانسته است کالاهای بسیار خوبی عرضه کند و این شرکت تحسین برانگیز است.
خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002
امکان خرید اقساط : وجود دارد