Close
جستجو

پلی استیشن سونی پی اس 4 پرو- Sony Playstation 4 Pro Region 2 CUH-7016B 1TB Game Console

متاسفم - این محصول دیگر در دسترس نیست

تولید کننده: سونی
اطلاعات محصول

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
دسترسی: در انبار

کنسول PS4 Pro پردازنده‌ی گرافیکی‌اش تقریبا دو برابر از مدل اصلی پلی‌استیشن۴ قوی‌تر . فرکانس پردازنده‌اش هم افزایش یافته  است و یک ترابایت هارد دیسک دارد. این کنسول نه فقط به درد کسانی می‌خورد که تلویزیون‌های ۴K دارند، بلکه صاحبان تلویزیون‌های Full HD هم بازی‌هایی بهتر و با وضوح و کیفیت بالاتر خواهند داشت. این کنسول غیر از تفاوت های داخلی و پیشرفته‌ترشدن سخت‌افزار، تفاوت ظاهری نیز داشته است تا افزایش قدرتشدر مقایسه با مدل گذشته چشمگیر باشد. قطر بدنه افزایش یافته است و یک لایه‌ی اضافه بیشتر شده است. همچنین در کل فرم ظاهری هم تغییر کرده است. حال به توضیح بیشتری در مورد این کنسول می‌پردازیم.

گذشته از مشخصات فنی PS4 Pro ، این کنسول توانسته است با دو توانایی مهم، صنعت بازی را پیش ببرد: قابلیت بازی کردن با وضوح ۴K برای تمامی کاربران ممکن شده است و این کنسول به علاوه قول عرضه محتوای HDR را داده است. در هر دو قسمت ، این کنسول توانایی هایی که مخصوص کامپیوترهای شخصی است را به مخاطب گسترده تر ارایه داده است. با اینکه  هنگام عرضه‌ی کارت گرافیک GTX 1080، بازی‌های زیادی وجود نداشتند که از توانایی HDR پشتیبانی می‌کردند، کنسول سونی کاری کرده است تا بازی‌های بسیاری این قابلیت را شامل شوند.

اکنون  وقت خوبی برای ارائه ی دستگاهی که تلویزیون‌های ۴K را هدف می‌گیرد است. تلویزیون‌های Ultra HD فراگیر شده ه اند و قیمت این پنل‌های امروزی آنقدر  خوب است که اگر بخواهید یک تلویزیون بخرید، بی شک این تکنولوژی را ست تلویزیون خود پیدا می‌کنید. با اینکه HDR هنوز خیلی خوب پشتیبانی نمی‌شود و اکثر تلویزیون‌ها، این توانایی را ندارند. اما در آخر به نقطه‌ای رسیده‌ایم که حتی اگر یک تلویزیون رده متوسط هم پیدا کنید، می‌توانید از آن کارایی بسیار خوب بگیرید.

این نکته که سونی  با بهره گیری از تکنولوژی هوشمندی، توانسته امکان نمایش بازی را با وضوح ۴K و عالی فراهم کند، آن هم با دستگاهی که ۱۵۰ تا ۱۶۰ وات انرژی مصرف می‌کند، تحسین برانگیز است. سیستم Upscale کنسول سونی هنگام ارائه بازخوردهای گوناگونی گرفت، اما سونی این قضیه را اثبات کرده است که روی تلویزیون‌های ۴K، حتما هم اجبار نیست تا یک بازی با این وضوح رندر شود. پلی‌استیشن۴ پرو بازی‌هایی دارد که با وضوح تصویر ۴K رندر می‌شوند و حتی بعضی از آن‌ها، سرعت اجرای‌شان ۶۰ فریم در ثانیه است، اما با قطعیت می‌توان گفت که بازی‌هایی که احتیاج به توان پردازشی بالایی دارند، به تعداد پیکسل‌های رندر شده دقت نمی‌کنند.

بعضی بازی‌ها با کیفیت ۱۸۰۰p رندر می‌شود و با بهره از سیستم Upscale، یا حتی بدون به کارگیری آن، تصویری عرضه می کنند که روی تلویزیون ۴K بسیار مطلوب است. بعضی بازی‌ها کیفیت تصویر ۱۴۴۰p دارند و حتی آن‌ها هم بسیار رضایت بخش می باشند؛ به ویژه آن‌هایی که از سیستم‌های آنتی‌آلیاسینگ خوب استفاده می‌کنند تا تعداد پیکسل‌های کمتر زیاد خودنمایی  نکند. بازی‌هایی مانند آنچارتد ۴ یا تایتان‌فال ۲ شامل این موضوع هستند. بازی‌های دیگری مانند Battlefield 1 یا Dishonored 2 زیاد روی صفحه‌ی ۴K عمل نمی کنند، ولی  هنوز هم پیشرفت‌های بسیاری در مقایسه با یک صفحه‌ی Full HD دارند.

بازی‌ها هر کدام با تنظیمات گوناگونی از پلی‌استیشن۴ پرو پشتیبانی می‌کنند؛ بعضی بازی‌ها کیفیت تصویر ۴K برای بازی‌کننده‌ها ارائه می‌دهند و بعضی دیگر وضوح بافت‌ها یا نورپردازی را مطلوب می‌کنند.  نام بازی‌هایی که از PS4 Pro پشتیبانی می‌کنند و نحوه‌ی پشتیبانی آن‌ها در زیر مطلب آمده است.

Battlezone: وضوح تصویر بالاتر، نورپردازی بهتر

Bound: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Call of Duty Black Ops III: وضوح تصویر ۴K Upscale و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Call of Duty: Infinite Warfare

Call of Duty: Modern Warfare Remasterd: وضوح تصویر کمی بیشتر از ۱۰۸۰p و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Deus Ex: Mankind Divided: وضوح تصویر بالاتر، افکت‌های نوری بیشتر

Dishonored 2

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

The Elder Scrolls Online: وضوح تصویر ۴K واقعی، با قابلیت بازی روی ۱۰۸۰p اما با نورپردازی بهتر

FIFA 17

Firewatch: وضوح تصویر ۱۴۴۰p

Helldivers: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Hitman: وضوح تصویر بالاتر، بافت‌های با کیفیت‌تر

Infamous: Second Son: وضوح تصویر بالاتر و جزییات محیط بیشتر

Knack

The Last of Us: Remastered: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا وضوح تصویر ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Mafia III

Middle-Earth Shadow of Mordor: وضوح تصویر ۴K Upscale با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

NBA 2K17: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Paragon: وضوح تصویر ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Ratchet & Clank: وضوح تصویر بیشتر از ۱۰۸۰p

Rez Infinite: وضوح تصویر ۴K واقعی

Rise of the Tomb Raider: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه یا وضوح تصویر ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه

Titanfall 2: وضوح تصویر بالاتر از ۱۰۸۰p

Uncharted 4: A Thief’s End: وضوح تصویر ۱۴۴۰p

The Witness: وضوح تصویر ۴K واقعی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

XCOM 2

مدل به روز وپیشرفته ی  پلی‌استیشن۴ قرار است سخت‌افزاری قوی‌تر را نسبت به  مدل اصلی داشته باشد؛ با این وجود، این سخت‌افزار آنقدرها هم از پلی‌استیشن۴ معمولی قوی‌تر نیست. سونی بر عکس مایکروسافت و کنسول ایکس‌باکس وان اس، یک پخش‌کننده‌ی دیسک‌های بلو-ری ۴K در پلی‌استیشن۴ پرو تعبیه نکرده است. با اینکه سونی گفته بود پلی‌استیشن۴ پرو ، رابط SATA 2.0 برای اتصال هارد دیسک به کار می گیرد، بعد از این شرکت به طور رسمی اعلام کرده است که PS4 Pro از رابط SATA 3.0 پشتیبانی خواهد کرد.

رابط SATA 3.0 یا Serial ATA 3.0، سرعت انتقال داده‌ای دو برابر نسخه‌ی ۲٫۰ این رابط دارد؛ سرعت انتقال داده SATA 3.0 معادل ۶ گیگابیت بر ثانیه است. این رابط هارد دیسک، به کاربران پلی‌استیشن۴ پرو این امکان را می‌دهد تا از حافظه‌های SSD  روی کنسول خود بهره گیرند. هم اکنون اگر یک SSD به پلی‌استیشن۴۴ معمولی وصل کنید، نمی‌توانید از کل سرعت انتقال داده‌ی این حافظه‌ها استفاده کنید. نتیجه استفاده از رابط SATA 3.0  باعث کم شدن زمان لود شدن بازی‌ها می‌شود.

از طرفی، بازی کردن Call of Duty: Infinite Warfare یا Ratchet and Clank روی یک صفحه نمایش ۴K یا حتی بازی‌هایی مانند Watch Dogs 2 یا Infamous که کیفیت تصویرشان معادل ۱۸۰۰p است، این قضیه را ثابت می‌کند که سخت‌افزار پلی‌استیشن۴ پرو ایرادی در اجرای بازی‌ها روی تلویزیون‌های ۴K ندارد. حتی بازی‌هایی که کیفیتشان ۱۴۴۰p است و از تکنیک‌های Super-sampling عالی استفاده می‌کنند، نمایشی مطلوب روی صفحه‌های ۴K دارند. همچنین اختلاف کیفیت واضح است و ممکن است در بعضی بازی‌ها، پلی‌استیشن۴ پرو هیچ فرقی ایجاد نکند. سونی نباید اجازه دهد که توانایی های بازی‌های پلی‌استیشن۴ پرو روی صفحه‌هایی با کیفیت تصویر پایین‌تر، به طور کل خاموش شوند. باید برای ساخت بازی روی پلی‌استیشن۴، تجهیزات فنی مشخصی معلوم شوند.

قضیه مهم دیگری هم باید به آن دقت شود. سونی با اینکه کنسولی گران‌قیمت ارئه کرده اما کیفیت باز‌های کنسول اصلی بد نشده است. کاملا مشخص است که شرکت‌های بازی‌سازی هنوز هم کنسول اصلی را جزء هدف خود قرار می‌دهند و بازی را برای آن طراحی می کنند. یکی از دلواپسی های اصلی بازی‌کننده‌ها، این بود که پلی‌استیشن۴ جدید باعث شود تا کنسول اصلی آن‌ها کند بماند و شرکت‌های بازی‌سازی، کنسول جدید را هدف بگیرند. این موضوع رخ نداده است و با وجود آن چه دیده‌ایم، حتی با بازی‌هایی مانند Horizon: Zero Dawn و Days Gone هم قرار نیست اتفاق بزرگی صورت بگیرد. از سوی دیگر، این دلهره هم وجود داشت که شرکت‌های بازی‌سازی از توانایی های پلی‌استیشن۴ پرو به خوبی بهره نگیرند و شاید این ایراد کمی در حال حاضر وجود داشته باشد، اما امیدواریم  در آینده توجه بیشتری به بازی‌های پلی‌استیشن۴ پرو شود. برای مثال بازی Death Stranding در نمایش‌های جدیدش فقط روی پلی‌استیشن۴ پرو نشان داده شده است. سونی امسال ریسک‌های خیلی بزرگی کرده. این شرکت نخست هدست واقعیت مجازی خودش را رونمایی کرد و کنسول بازی‌اش را هم در میان چرخه‌ی این نسل، ارتقا داد. کمی کمبود می‌توانست موجب شکست سونی شود. با این وجود، در هر دو قسمت، سونی توانسته است کالاهای بسیار خوبی عرضه کند و این شرکت تحسین برانگیز است.

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

امکان خرید اقساط : وجود دارد
تذکر :
مشتری گرامی امکان دادن یک چک برای هر دو قسط وجود دارد.در صورتیکه پیش قسط بیشتری پرداخت نمایید و یا قصد داشته باشید تعداد اقساط را تغییر دهید امکانپذیر میباشد.ضمنا مبلغ 3 درصد مبلغ فاکتور شما هزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.
مشخصات محصول
ابعاد295 × 55 × 327 ميلي‌متر
وزن3300 گرم
نوع درايو بازيBlu-ray / DVD-ROM
نسخه ي کپي خور شدهندارد
پردازنده مرکزی (CPU)AMD "Jaguar" Processor - 8 Cores
پردازنده گرافیکی (GPU)4.20Flops, AMD Radeon Graphics Core
حافظه RAM8GB GDDR5
خروجي تصويرHDMI با پشتیبانی از فرمت‌ 4K
خروجي صدااپتیکال
شبکه بي سيم Wi-Fiدارد
بلوتوثدارد
پورت USBدارد
شبکه Ethernetدارد
هارد ديسکدارد
ظرفيت هارد ديسک1 ترابايت
دسته بي سيمدارد
کارت خوانندارد
باتريندارد
ساير امکانات- مجهز به بلوتوث نسخه 4.0 (LE) - دارای پورت USB 3.0 - دارای سه عدد پورت USB
اقلام همراه کنسولدسته بازی Dual Shock 4 - هدست مونو - کابل برق - کابل HDMI - کابل USB - دفترچه راهنما
ساير توضيحاتقابلیت اتصال به دوربین پلی‌استیشن 4 - دارای طراحی جدید دسته
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*