Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

کاربران اپ‌استور در مقایسه با کاربران گوگل‌پلی، دو برابر هزینه‌ی بیشتر برای سرویس‌های اشتراکی پرداخت می‌کنند

1400/12/08

در سال 2021 هزینه‌هایی که کاربران در سراسر جهان در اپلیکیشن‌های‌ گوشی‌های هوشمند پرداخت کرده‌اند به بالاترین حد خود رسیده است. داده‌های Sensor Tower نشان می‌دهد که کاربران اپ‌استور نسبت به کاربران گوگل پلی برای خدمات اشتراکی دو برابر هزینه بیشتری می‌کنند.

به گزارش وب‌سایت 9to5Mac، در سراسر جهان 100 اپلیکیشن برتر غیراشتراکی بازی در اپ‌استور 13.5 میلیارد دلار درآمدزایی داشته‌اند. این مبلغ به طور تقریبی سه برابر بیشتر از درآمد 4.8 میلیارد دلاری گوگل پلی است. با همه‌ی این‌ها گوگل‌پلی پیشرفت قابل‌توجهی در این زمینه داشته است، برای این‌که درآمد این فروشگاه در سال 2021 نسبت به 2020 حدود 78 درصد افزایش پیدا کرده است. در حالی‌که درآمد اپ‌استور در سال 2021 به 10.3 میلیارد دلار رسیده و نسبت به سال 2020 حدود 31 درصد افزایش داشته است.

اپلیکیشن یوتیوب در ایالات متحده و سایر نقاط جهان، برترین برنامه سرویس‌های اشتراک در اپ‌استور بوده است. مجموع درآمد سرویس اشتراکی این اپلیکیشن در سراسر جهان 1.2 میلیارد دلار بوده که 566.5 میلیون دلار آن از کاربران ایالات متحده به دست آمده است. اپلیکیشن Tinder هم دومین برنامه محبوب اشتراکی در سال 2021 بوده است.

خدمات اشتراک همچنان در حال افزایش است؛ به دلیل این‌که کاربران محتوای ممتاز را در پلتفرم‌هایی مثل HBO مکس، آمازون و نتفلیکس مشاهده می‌کنند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله توییتر، تیک‌تاک و اینستاگرام نیز در حال ایجاد مدل‌های اشتراکی خود برای تشویق تولیدکنندگان محتوا و کاربران هستند. به احتمال زیاد در آینده‌ی نزدیک شاهد افزایش درآمدزایی اپ‌استور از اپلیکیشن‌های اشتراکی خواهیم بود.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی