Close
جستجو
بازگشت به همه مقاله ها

چگونه فایل های حجیم را برای مخاطبان خود ارسال کنیم؟

ابزارهای جدید برای فرستادن فایل های حجیم ...

حتما برای بسیاری از شما دوستان این موضوع پیش آمده که در مواقعی به این نیاز دارید که برخی فایل ها و داده ها را با حجم بالا برای مشتریان، هم کلاسی ها، دوستان و یا اعضای خانواده خود ارسال کنید. این در حالیست که این داده های حجیم ممکن است فرضا یک فایل ویدئوی 1 گیگابایتی باشد و به هر حال بیش از مقدار 25 مگابایتی باشد که ایمیل ها به شما اجازه پیوست کردن آن را به شما می دهند. اما در اینگونه موارد بهترین کار چیست؟ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آی تی ایران، یکی از مشکلات و مسایلی که در خصوص فرستادن فایل ها و داده ها از طریق ایمیل برای مخاطبان وجود دارد، این است که متاسفانه سرویس دهندگان ایمیل، معمولا برای عدم اشغال بیش از حد سرورهای خود، اجازه پیوست بیش از 25 مگابایت را نمی دهند.

این امر منجر به آن شده است که بسیاری از کاربران، یا فایل خود را به تکه های 25 مگابایتی خرد کرده و سپس اقدام به ارسال آن ها کنند و یا آنکه این فایل ها را در قالب فضای Cloud به اشتراک بگذارند و یا اینکه از طریق FTP عمل کنند که تخصص خاص خود را می خواهد!

اما خوشبختانه همین اعمال محدودیت، منجر به آن شده است که تعدادی از ابزارها برای فرستادن فایل های حجیم، طراحی و تولید شوند که Getalink یکی از این نمونه های خوب و تحت وب است که به کاربران اجازه به اشتراک گذاشتن فایل هایی حتی تا حجم 4 گیگابایت را نیز می دهد.

در واقع این ابزار تحت وب، به شما کمک می کند که بدون هیچ اتلاف وقت و سر و کله زدن با ایمیل و تکه تکه کردن فایل و درگیری با FTP، فایل های حجیم خود را به اشتراک بگذارید. همچنین استفاده از این ابزار رایگان بوده و جالب آنکه نیازی به هیچ عملیات ثبت نامی نیز ندارد. برای استفاده از این ابزار به آدرس زیر بروید:

http://www.getalink.com

همانطور که مشاهده می کنید، واسط کاربری وب سایت مذکور بسیار ساده و در عین حال جذاب است. برای شروع کافیست موافقت خود را با شرایط وب سایت اعلام کنید.

سپس در قدم بعدی می توانید فایل یا فایل های ارسالی مورد نظر خود را یک به یک با کلیک بر روی دکمه Add Files یا کشیدن و رها کردن آن ها بر روی وب سایت، اضافه کنید.

با اضافه کردن فایل ها، شاهد خواهید بود که برای هر کدام از آن ها، یک لینک جداگانه ساخته شده و در اختیار شما قرار داده می شود. ضمن اینکه می توانید از این لینک برای دسترسی به فایل های آپلود شده استفاده کرده و مثلا آن ها را در یک ایمیل یا یک گفتگو آنلاین، برای دوستان خود ارسال کنید.

البته دو نکته در خصوص استفاده از این ابزار حایز اهمیت است. اول آنکه فایل هایی که اقدام به آپلود کردن آن ها می کنید، تنها برای سه روز بر روی سرور این ابزار ذخیره سازی می شوند و بعد از آن از روی سرور پاک خواهند شد. در نتیجه اگر طی این مدت، از لینک ساخته شده، فایل مورد نظر دانلود نشود، دیگر قابل دسترس نخواهد بود.

و نکته مهم تر اینکه در استفاده از این ابزار، حتما جنبه امنیتی را مورد توجه قرار دهید. به عبارتی هرچند وب سایت مورد نظر اعلام کرده است که تمامی جنبه های امنیتی را در این ابزار مورد توجه قرار داده است، اما بهتر آن است که قبل از آپلود کردن فایل های حساس خود، اقدام به رمزگذاری آن ها با استفاده از نرم افزارهای مخصوصی همچون TrueCrypt یا نرم افزارهای مشابه کنید.

در مجموع باید گفت Getalink ابزاری بسیار ساده و کاربردی برای ارسال فایل های حجیم و آن هم بدون دردسر است. در عین حال تنها نکته منفی در خصوص این سرویس، مدت زمان سه روزه برای زنده نگه داشتن لینک ها است که البته شاید بتوان در این مورد تا حدی به مدیران این سایت حق داد. زیرا قطعا سرورهای این سایت، گنجایش نگهداری حجم زیادی از فایل های بسیار حجیم را برای مدت زمان طولانی نخواهند داشت.

به نقل از مجله علمی و تخصصی دانش و کامپیوتر.

www.SAMSUNGCENTER.ir

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی