Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

چگونه سامسونگ موفق به خم کردن نمایشگرهای گوشی های تاشو شده است ؟

1397/08/26

 

چگونه سامسونگ موفق به خم کردن نمایشگرهای گوشی های تاشو شده است ؟

 

جالب ترین سوال در مورد گوشی های انعطاف پذیر سری F سامسونگ که به زودی منتشر خواهد شد چیست ؟ آیا قیمت این گوشی های در ابتدایی ترین خط تولید می باشد ؟ مشخصت آنها ؟ خیر هیچ کدام ، بلکه مهم ترین سوال این است که چگونه سامسونگ موفق به خم کردن نمایشگر بدون شکستن آن ها می باشد ، درست مانند چیزی که در عکس مفهومی Lets Go Digital از این گوشی در بالا می بینید .

اولین نسخه از این گوشی های انعطاف پذیر سامسونگ در رسانه های کره ای معرفی شد . طبق اطلاعاتی که در این رسانه ها منتشر شده است سامسونگ با شرکت ژاپنی Sumitomo Chemical همکاری کرده است تا یک Polyimide شفاف و لوکس را به صورت لمسی بسازد که می تواند بارها و بارها بدون تفاوت قابل مشاهده خم شود .

سامسونگ مدت های طولانی در حال توسعه پنل انعطاف پذیر OLED با جنسیتی بسیار بادوام و منعطف بوده است که این لایه با چسبی بسیار مرغوب به پنل اولد تاشو متصل شده است و امکان این را می دهد که پنل از وسط تا شود اما هیچ گاه از هم جدا نشود . چسب نازک شفاف (OCA) نام دارد . این نوع چسب خاص که بسیار چسبنده می باشد می تواند هزاران بار خم شود و اندازه و فرم اصلی خود را حفظ کند .

گفته شده است که یک فروشنده ژاپنی دیگر به نام Nichido Denko ، لایه پلارایزر را برای صفحه نمایش خمیده تولید می کند در حالی که در گوشی های قبلی گلکسی S9 و مدل های نوت 9 از نوع دیود آلی  استفاده شده است . به نظر می رسد که بسیاری از فناوری های ژاپنی نمایشگرهای Infinity Flex را به کار می برند .

 

منبع : phonearena

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی