Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

پنل های آمولد ارزان قیمت سامسونگ در راه است

1394/09/10

پنل های Amoled ارزان قیمت سامسونگ بازار اسمارت فون های

سال 2016 را  دگرگون خواهد کرد

 

 

سامسونگ همواره به عنوان تولید کننده برجسته پنل های مجهز به فناوری AMOLED برای دستگاه های کوچک و متوسط هوشمند شناخته شده است، طوری که به جرات می توان گفت این غول فناوری کره ای نقش مهمی در مشهور ساختن پنل های AMOLED ایفا کرده است. گویا اخیرا سامسونگ در نظر دارد طی اقدامی در آینده نزدیک با کاهش 20 درصدی قیمت پنل‌ های آمولد ضربه بزرگی به بازارهای LCD در جهان وارد کند.

همانطور که می دانید مسئله قیمت برای سازندگان اسمارت فون هایی که می خواهند از پنل های AMOLED جایگزین نمایشگرهای LCD کنند از اهمییت ویژه ای برخوردار است؛ به همین دلیل سامسونگ در حال مذاکره با چندین سازنده چینی است تا صفحه نمایش  گوشی های پایین و میان رده ی آن ها را تامین کند. شایعات حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد قیمت صفحه ‌نمایش‌های کوچک و متوسط مجهز به فناوری آمولد را در حدود ۲۰ درصد کاهش دهد. بنابراین کاهش قیمت ممکن است سازندگان را به بکارگیری بیشتر از این صفحه ‌نمایش ‌ها ترغیب خواهد کرد.

گفته می شود در حال حاضر صفحات AMOLED حدود  30 درصد از پنل های LCD هزینه بیشتری برای ساخت در بر دارند.

      

اگر سامسونگ بدین منوال ادامه دهد، این کاهش قیمت قطعا نظر تولید کنندگان را به خود جلب خواهد کرد و در نتیجه 10 درصد اختلاف آن با صفحات LCD موجب کوچ تولید کنندگان به سمت استفاده از نمایشگرهای AMOLED  می شود.

کاهش قیمت آمولد در دراز مدت سامسونگ به نفع سامسونگ خواهد بود چرا که گفته می شود اپل از سال 2018 در تولید آیفون هایش از پنل های AMOLED استفاده خواهد کرد.

سامسونگ سنتر شما را در جریان آخرین اخبار روز دنیای سامسونگ قرار می دهد...

 

منبع : Sammobile

 

 

www.samsungcenter.ir
 

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی