Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

نمایشگر حفره‌دار آیفون 14 پرو اپل توسط ال‌جی و سامسونگ تولید خواهد شد

1400/10/06

اپل در سال آینده نسل جدید گوشی‌های هوشمندش را با نام احتمالی آیفون 14 رونمایی و روانه بازار خواهد کرد. به تازگی شایعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد پنل نمایشگر گوشی هوشمند آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس توسط کمپانی‌های سامسونگ و ال‌جی تولید و دستخوش تغییراتی خواهد شد.

پیش‌تر شاهد انتشار تصاویر رندر شده آیفون 14 پرو مکس بودیم که طراحی حفره‌ای نمایشگر آن را نشان می‌داد. مدت کوتاهی پس از افشای اطلاعات، تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو، فاش کرد که ال‌جی و سامسونگ تولیدکنندگان اصلی نمایشگرهای پیشرفته آیفون ۱۴ پرو خواهند بود. این در حالی است که سال گذشته سامسونگ به‌تنهایی تولید نمایشگر LTPO مدل‌های پرو را بر عهده داشت؛ اما ظاهراً ال‌جی نیز توانسته سطح کیفی خود را به استانداردهای اپل نزیک و حتی شاید نمایشگرهای بیشتری را در مقایسه با سامسونگ برای خانواده آیفون ۱۴ تأمین کند.

طبق گزارش The Elec، غول فناوری کره جنوبی سامسونگ که تامین کننده اصلی پنلهای OLED اپل است، ساخت تمام پنل‌های حفره‌دار آیفون ۱۴ پرو ۶٫۱ اینچی را برعهده خواهد داشت؛ درحالی‌که ال‌جی برای نخستین‌بار نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس ۶٫۷ اینجی را تولید خواهد کرد. خروج ال‌جی از بازار یاده‌شده دست اپل را برای انتخاب این تأمین‌کننده به جای سامسونگ باز گذاشته و از طرفی دیگر اپل با خرید نمایشگر از ال‌جی مطمئن خواهد شد که پول را به جیب رقیب اصلی خود در بازار گوشی‌های هوشمند تزریق نکرده است.

به‌نظر می‌رسد که خانواده آیفون ۱۴ تغییرات درخورتوجهی را شامل می‌شوند و از قرار معلوم، غول دنیای فناوری تولید آیفون مینی را متوقف و به‌ جای آن، یک مدل آیفون بزرگ‌تر ۶٫۷ اینچی عرضه خواهد کرد. احتمالا مدل ۶٫۷ اینچی با توجه به ابعاد بزرگ‌تر بسیار گران‌تر از مدل مینی خواهد بود؛ به طور کلی این خبر می‌تواند برای ال جی که در تولید نمایشگر آیفون 13 نقشی نداشت و اکنون تأمین نمایشگر آیفون 14 را برعهده دارد خوب باشد. علاوه بر این، از طرف دیگر به نفع اپل خواهد بود زیرا وابستگی به سامسونگ برای پنل‌های نمایشگر گوشی پرچمدار را کاهش می‌دهد.

در این بین پرسشی باقی می‌ماند که حسگر فیس آیدی با حذف دوربین ناچ کجا خواهد رفت. باید منتظر ماند تا گزارش‌های بیشتری دردسترس قرار گیرد.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی