Close
جستجو
بازگشت به همه مقاله ها

نرخ فریم چیست؟

همانطور که همه ما می دانیم تصاویر متحرک از مجموعه ای از تصاویر ثابت که به طور به هم پیوسته به نمایش در می آیند، تشکیل شده اند. به هریک از این تصاویر ثابت یک فریم می گویند. معمولا واحد سرعت ضبط یا پخش تصاویر متحرک، فریم بر ثانیه (FPS) است. که هرچه این عدد بیشتر باشد،  تعداد تصویری که در ثانیه از جلوی چشم بیننده عبور می کند بیشتر است.

فرمت 30 فریم بر ثانیه: فرمت ضبط و پخشی است که ویدئوهایی با سرعت 30 فریم بر ثانیه تولید می کنند. لرزش بین فریمی در این فرمت نسبت به حالت 24 فریم کمتر است; ولی با این حال در هنگام حرکت تصویر، می تواند لرزش ایجاد کند.

فرمت 60 فریم بر ثانیه: فرمتی است که درتلویزیون های UHD استاندارد از آن استفاده می شود. منابع استاندارد تحقیقاتی نشان می دهد که این نرخ فریم های بالا ویژگی لازم برای استانداردهای پخش تلویزیونی HD نسل بعد (UHD) خواهد بود.

در اروپا، اتحادیه پخش تلویزیونی (EBU)، این استاندارد را برای پخش آینده تلویزیونی در نظر گرفته است و در حال تشویق پخش کننده های تلویزیونی به بروزرسانی تجهیزات خود به این سیستم می باشد.

 

 

اهمیت نرخ فریم چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ضبط تصاویر با کیفیت بالاتر (UHD) و با نرخ فریم بالاتر صورت می گیرد. تلویزیون های استاندارد امروزه نیز باید قابلیت پخش تصاویر با سرعت فریم بالا را داشته باشند.

تلویزیون های UHD سامسونگ

تمام تلویزیون های UHD سامسونگ در سال 2015 برای پخش محتوای UHD از حالت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می نمایند. از آنجا که در حال حاضر در اروپا و آمریکا بسیاری از فرستنده های تلویزیونی تنها محتوای UHD استاندارد 60 فریم برثانیه را پخش می کنند، تلویزیون های UHD سامسونگ 2015 با استقبال وسیعی از طرف مردم مواجه شده است.

برندهای متفرقه در ساخت تلویزیون های UHD برای کاهش هزینه های تمام شده از پنل هایی استفاده می کنند که تنها قابلیت نمایش تصاویر با سرعت 30 فریم یا کمتر دارند.

در صورت نمایش محتواهای ویدئویی با فرمت 60 فریم بر ثانیه بر روی تلویزیون های برند متفرقه، بیننده با پیغام خطا مواجه می شود و تلویزیون قادر به پخش محتوای مورد نظر نمی باشد.

 

فروشگاه مرکزی سامسونگ

www.samsungcenter.ir

 

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی