Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

معرفی نخستین نمایشگر 15.6 اینچی 4K OLED لپ تاپ های سامسونگ

1397/11/07

 

 

معرفی نخستین نمایشگر 15.6 اینچی 4K OLED لپ تاپ های سامسونگ

 

برای اولین بار در اواخر سال گذشته گزارش شد که سامسونگ ممکن است لپ تاپی با صفحه نمایش 4K OLED را در مراسم CES 2019 رونمایی کند . هیچ خبری هنوز در لاس وگاس اعلام نشده است اما انتظارمان نهایتا به پایان می رسد و رونمایی انجام می شود . رئیس بخش نمایشگر های سامسونگ امروز اعلام کرد که موفق به ساخت اولین پنل 15.6 اینچی UHD OLED برای لپ تاپ ها شده است . سامسونگ با تولید این پنل ها برتری خود را به نوت بوک های قدیمی نیز نشان می دهد .

کمپانی نمایشگرهای کره ای اصلا با پنل های OLED بیگانه نمی باشد . این شرکت به طور وسیعی بازار موبایل را تحت تاثیر نمایشگرهای OLED قرار داده است . هم اکنون نیز به بازار نوت بوک ها گسترش یافته است . نمایشگرهای سامسونگ دارای 9 واحد تولید جهانی می باشند و جزو یکی از تولید کننده های تخصصی نمایشگرهای با کیفیت است .

 

* تولید صفحه نمایش لپ تاپ 4K OLED سامسونگ در ماه آینده * 

 

تکنولوژی صفحه نمایش OLED مزایای متعددی نسبت به LCD دارد و در واقع مناسب برای لپ تاپ های با کیفیت خواهد بود . سامسونگ اشاره می کند که این پنل با مشخصات Display HDR True Black VESA مطابقت دارد و دارای دقت رنگ دقیق و سازگاری کامل با HDR می باشد .

پنل صفحه نمایش 4K OLED سامسونگ دارای سطح روشنایی بین 0.0005 تا 600 nits و نسبت کنتراست پویا 120,000:1 است که در مقایسه با LCD ها ، سیاهی 200 برابر تیره تر و سفیدی دو برابر روشن تر دیده می شود .

یکی دیگر از تفاوت های نمایشگر OLED نسبت به پنل های LCD طیف 3.4 میلیون رنگ یعنی دو برابر پنل های قدیمی می باشد . همچنین دارای استاندارد DCI-P3 می باشد که بیشترین مطابقت را با جریان ویدیوئی دارد . سامسونگ می گوید که این پنل ها نسبت به پنل های LCD با همان اندازه دارای 1.7 برار حجم رنگ بیشتر می باشد . این ویژگی هنگام مشاهده صفحه نمایش در فضای خارجی ، وضوح  تصویر را بهبود می بخشد .

سامسونگ اعلام نکرده است که کدام تولید کنندگان برای اولین بار از صفحه نمایش لپ تاپ 15.6 اینچی 4K OLED استفاده خواهند کرد . اما می توانیم انتظار داشته باشیم که Dell و Lenovo از اولین تولیدکنندگان باشند . سامسونگ اعلام کرده است که تولید انبوه خود را از اواسط فوریه آغاز خواهد کرد . بنابراین هنوز چندین ماه تا عرضه این محصول باقی مانده است . سامسونگ نیز ممکن است از این محصول در یکی از نوت بوک های خود استفاده کند .

 

 

 

 

 

 

منبع : sammobile

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی