Close
جستجو

لپ تاپ 17 اينچي ام اس آي مدل GS73VR 6RF Stealth Pro - B

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

در جامعه‌ی بزرگ گیمرهای کامپیوترهای شخصی، اقلیتی وجود دارند که دوست دارند به جای اینکه یک کیس قوی برای خود دست‌وپا کنند، به سراغ کامپیوترهای حمل‌شدنی، یعنی لپ‌تاپ‌ها ‌بروند؛ اما این مجموعه همواره با دو واقعیت تلخ مواجه هستند: لپ‌تاپ‌های ویژه ی بازی نه ارزان هستند نه قابل جا به جایی ! برای مورد اول چاره ای وجود ندارد؛ بازی‌کردن با لپ‌تاپ یک تفریح پر هزینه است و باید با این مسئله کنار آمد. اما مورد دوم قابل حل است. کمپانی های مطرح در زمینه ی ساخت کامپیوترهای شخصی به کمک تکنولوژی جدید که باعث شده قطعات داخلی، کم‌مصرف‌تر و بهینه‌تر باشند، به این وسیله ضخامت و وزن لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خودشان را کم کردند. این مسئله باعث شده تا توانایی حمل، مجددا به لپ‌تاپ‌های ویژه ی بازی بازگردد. MSI که اتفاقا این روزها در حالت خیلی خوبی در بازار لپ‌تاپ‌های ویژه ی بازی به سر می‌برد، یکی از بنیان‌گذاران این مدل دستگاه هاست. مدل GS این برند که چند سالی از عمرش می‌گذرد، بیشترین قدرت ممکن در کم ضخامت ترین بدنه‌ی ممکن را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. گرچه قراردادن این پکیج سخت‌افزاری در چنین بدنه‌ی باریکی، نتیجه ی خاص خودش را دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می پردازیم .

MSI ادعا می‌کند که لپ تاپ  GS73VR، باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ ویژه ی بازی ۱۷اینچی جهان می باشد. این ادعا خیلی هم با واقعیت فاصله ندارد. این دستگاه کمتر از ۲۰ میلی‌متر ضخامت دارد؛ یعنی فقط اندکی از یک پورت USB ضخیم‌تر می باشد ! اگر به علت صفحه نمایش ۱۷اینچی‌اش نبود، می‌توانستید به آسانی این لپ‌تاپ ۲٫۴ کیلوگرمی را در کنار کتاب یا برگه‌ها و در هر کیف اداری‌ جای دهید. اما حالا مجبورید که یک کیف ویژه ی لپ‌تاپ‌های ۱۷اینچی بخرید. کمپانی سازنده اعلام کرده که مثل  مدل‌های قبل ، GS73VR هم از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است.

ین مسئله روی کاغذ، باید کمک زیادی به زیاد شدن استحکام بدنه بکند؛ اما در عمل، به خاطر باریک‌بودن بیش از اندازه بدنه، استحکام لپ تاپ تعریفی ندارد؛ بدنه ی نمایشگر می‌تواند به آسانی خم شود و لولاها توان کافی برای ثابت نگه داشتن بدنه صفحه نمایش را در زوایای گوناگون ندارند. اگر دستگاه را روی پاهایتان گذاشته و اندکی آن را تکان دهید، ناتوانی لولاها را کاملا خواهید دید.

با وجود ضخامت اندک، GS73VR از نظر پورت ها و اتصالات نقصی ندارد. از تعدادی پورت USB با استانداردهای USB 2.0، USB 3.0 و Type-C گرفته تا خروجی‌های تصویری HDMI و Mini-DisplayPort، همه چیز برای لپ تاپ  GS73VR در نظر گرفته شده است. همه ی پورت ها روی لبه‌های قسمت چپ و راست لپ تاپ وجود دارند و از نظر دسترسی و ارگونومیک، شرایط خیلی خوبی دارند.

قانون اصلی زمان خرید یک دستگاه ویژه ی بازی این می باشد که لپ‌تاپی بخرید که بهترین تراشه‌ی گرافیکی (GPU) را در محدوده ی قیمتی مورد نظرتان داشته باشد. تراشه‌ی گرافیکی اصلی ترین عامل تعیین‌کننده‌ی کارایی یک دستگاه ویژه ی بازی است و همه ی موارد در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. MSI هم به بهترین شکل می‌داند که کاربری که قرار است لپ تاپ  GS73VR را بخرد، پیش از اینکه به ضخامت و جنس بدنه لپ تاپ توجه کند، به سرعت، کارایی و مخصوصا مدل تراشه‌ی گرافیکی لپ تاپ  نگاه می‌کند.

بر عکس مدل گذشته این مدل، یعنی GS72 که از تراشه‌ی رده‌میانی GTX 960M استفاده می‌کرد، این‌بار MSI لپ‌تاپ باریک و کم وزن خود را را به تراشه‌ی رده‌بالای GTX 1060 تجهیز کرده است. این تراشه حدودا همان مدلی است که برای لپ تاپ های ویژه ی بازی هم استفاده می‌شود و از نظر قدرت پردازشی، بین سه تا چهار برابر سریع‌تر از GTX 960M می باشد . این تراشه ۶ گیگابایت حافظه‌ی جداگانه GDDR5 با پهنای باند ۱۹۲ بیت دارد و حدودا می‌تواند ۶۰ فریم بر ثانیه را برای همه ی بازی‌های تولید شده تا تاریخ عرضه‌ی این دستگاه و با بیشترین تنظیمات گرافیکی در کیفیت Full HD ارائه کند.

به غیر از تراشه‌ی گرافیکی، دیگر قطعات داخلی لپ تاپ  GS73VR هم از بهترین‌های موجود هستند؛ از پردازنده‌ی Core i7 گرفته تا ۱۶ گیگابایت رم و حافظه‌ی SSD، هیچ گزینه ای برای گلایه از کارایی این دستگاه وجود ندارد. به غیر از تراشه‌ی گرافیکی، ظرفیت باتری لپ تاپ هم بهبود چشم‌گیری در قیاس با مدل سال قبل داشته است؛ حالا با یک بار شارژ لپ تاپ ، میشود تا سه ساعت در اینترنت جستجو کنید. این میزان برای یک لپ‌تاپ ویژه ی بازی با این مشخصات و این چنین  قطعات قدرتمندی خیلی  خوب است.

ولی همه‌ی این قطعات قوی ، گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند و سه فن کوچکی که کار خنک‌کردن  لپ‌تاپ را به عهده دارند ، صدای خیلی زیادی تولید می‌کنند. این مسئله  امکان دارد زمان بازی اندکی اذیتتان کند و مجبور باشید که از هدفون استفاده کنید.

. همچنین به علت باریکی بدنه، جریان هوای کمی درون لپ تاپ وجود دارد و این مسئله باعث می شود که دمای قطعات گوناگون (به‌خصوص پردازنده‌ی مرکزی و تراشه‌ی گرافیکی) خیلی زیاد شود. این گرما به خاطر توانایی رسانایی زیاد آلومینیوم، به تندی به همه ی بدنه منتقل شده و کل بدنه‌ی دستگاه گرم می‌شود. اگر بخواهیم یک نتیجه گیری  سریع بکنیم، باید قید قراردادن دستگاه روی پاهایتان را بزنید و عالی میشود که زمان بازی از هدفون استفاده کنید تا صدای بلند فن‌ها، اذیتتان نکند.

چند سالی می شود که  شرکت ام‌اس‌آی در دستگاه های ویژه ی بازی‌ خود، از صفحه کلید های جزیره‌ای تولید برند SteelSeries استفاده می‌کند. بارها درتجزیه تحلیل  دستگاه های ام‌اس‌آی، از حسن های این کیبوردها سخن گفته‌ایم؛ دکمه های این صفحه کلید بزرگ و با اندازه ی مناسبی از هم چیده شده‌اند، نور پس‌زمینه‌اش در سه قسمت، قابل تنظیم با رنگ‌های گوناگون است و یک دسته از دکمه ها مانند Shift و ویندوز، برای سهولت زمان بازی‌، تغییر کرده‌اند. کمپانی ام‌اس‌آی هم از میزان رضایت کاربران از این کیبوردها آگاهی دارد ، پس دلیلی برای ایجاد تغییر در آن نمی‌بیند.

اما تاچ‌پد را می شود بی‌استفاده‌ترین بخش یک دستگاه ویژه ی بازی دانست. به‌ جز وضعیتی که باتری ماوس تمام شود، مورد دیگری وجود ندارد که گیمری ماوس را استفاده نکند و به جایش از تاچ‌پد لپ‌تاپش استفاده کند. به هر شکل ، تاچ‌پد GS73VR با اندازه ی بزرگ، روکش مات و حساسیت زیاد، می‌تواند جای‌گزین خیلی خوبی برای ماوس باشد.

دستگاه های ویژه ی  بازی ام‌اس‌آی، همیشه از صفحه نمایش ها ی باکیفیتی استفاده می‌کنند و لپ تاپ  GS73VR هم شامل این مسئله می شود. کمپانی سازنده گفته است که  برای تنظیم رنگ‌های صفحه نمایش ، با برند Portrait Displays همکاری کرده تا عالی ترین نتیجه به دست آید.

این همکاری خیلی به نفع شما است؛ رنگ‌های صفحه نمایش زنده و طبیعی هستند و جستجو در محیط‌های زیبای The Witcher III خیلی جذاب می باشد. همان‌طور هم که از اینچنین لپ تاپی انتظار می‌رود، نمایشگر GS73VR دارای روکش مات است تا از انعکاس‌های مزاحم جلوگیری کند. با اینکه در این محدوده ی قیمتی می شود دستگاه هایی با کیفیت 4K هم پیدا کرد؛ اما برای این دستگاه ، نبود رزولوشن 4K، نقصی محسوب نمی‌شود. تراشه‌ی گرافیکی GTX 1060، با اینکه توانایی زیادی دارد، نمی شود بازی‌های جدید را به آسانی در کیفیت 4K اجرا کند.

شبیه به مدل‌های قبل و دیگر لپ‌تاپ‌های ویژه ی بازی MSI، مدل GS73VR هم از اسپیکر های تولید کمپانی Dynaudio استفاده می‌کند. این اسپیکر ها که در زیر لبه‌ی جلویی وجود دارند ، صدای شفاف ، رسا و بلندی را تولید می‌کنند. گرچه به گیمری که صدای بازی برایش از اهمیت خاصی برخوردار است، استفاده از یک هدفون ویژه ی  بازی را پیشنهاد می‌کنیم.
مدل جدید دستگاه های ی ویژه ی بازی باریک و کم وزن GS، به خاطر استفاده از تراشه‌ی گرافیکی پاسکال (GTX 1060) جهش خیلی زیادی در قیاغس با مدل سال قبل  داشته‌اند. دیگر بازی‌کردن با لپ‌تاپ‌ها، منوط به کم‌کردن تنظیمات گرافیکی نمی باشد.لپ تاپ  GS73VR با اینکه از نظر وزن و ضخامت، فرق زیادی با لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی دارد، اما به آسانی می شود با آن‌ها از لحاظ سرعت و کارا یی برابری کند.
گرچه جای‌دادن این همه قطعات قوی در یک بدنه‌ی دو سانتی‌متری باعث شده تا حتی سیستم‌خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌ی ام‌اس‌آی هم نتواند کارایی بهینه‌ای داشته باشد. با این حال اگر با صدای فن‌های خنک‌کننده و بدنه‌ی خیلی داغ لپ تاپ کنار بیایید،لپ تاپ مدل  GS73VR یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های باریک و سبک ویژه ی بازیکه تا اکنون  ساخته شده است.
خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002
تذکر :
تغییر در تعداد اقساط ،دادن یک برگ چک به ازای دو یا سه قسط و یا تغییر مبلغ پیش قسط امکان پذیر میباشد.مبلغ 3 درصد کل فاکتورهزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.
مشخصات محصول
ابعاد19.6 × 284 × 411 ميلي‌متر
وزن2.43 کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCore i7
مدل پردازنده6700HQ
محدوده سرعت پردازنده2.5 تا 2.8 گيگاهرتز
فرکانس پردازنده2.6GHz up to 3.5GHz
حافظه ی cache6 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM16 گيگابايت
نوع حافظه ی RAMDDR4
ظرفیت حافظه ی داخلیيک ترابايت
نوع حافظه ی داخلیحافظه‌هاي هيبريدي
مشخصات حافظه ی داخلییک ترابایت هارددیسک 7200rpm به همراه 128 گیگابایت حافظه SSD از نوع NVMe
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیNVIDIA
مدل پردازنده ی گرافیکیGeForce GTX 1060 GDDR5
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکی6GB
اندازه صفحه ی نمایش17 اينچ
نوع صفحه ی نمایشIPS LCD
دقت صفحه ی نمایشFull HD 1920x1080
صفحه ی نمایش ماتدارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
توضیحات صفحه ی نمایشنسبت تصویر 16:9
درایو نوریفاقد درایو نوری
وبکمدارد
توضیحات وبکم(HD type (30fps@720p
مشخصات اسپیکر2 عدد اسپیکر 2 وات ساخت شرکت Dynaudio
کیبورد با نور پس زمینهدارد
مشخصات تاچ پدپشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بیسیم WI-FIدارد
توضیحات شبکه بیسیم WI-FIKiller Wireless-AC
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت شبکه Ethernetدارد
توضیحات پورت شبکه EthernetKiller Gb LAN
پورت VGAندارد
پورت HDMIدارد
تعداد پورت USB 3.03
تعداد پورت USB 2.01
پورت USB Type-cدارد
پورت Thunderboltدارد
پورت Serialندارد
طبقه بندیمخصوص بازي
نوع باتری3 سلولي
توضیحات باتریباتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 65 وات‌ساعت
سیستم عاملفاقد سيستم‌عامل
نسخه سیستم عاملDOS
امکانات دیگرمجهز به یک پورت mini-DisplayPort -مجهز به تکنولوژی VR Ready برای اتصال ابزارهای واقعیت مجازی-مجهز به تکنولوژی ESS SABRE HiFi Audio DAC -مجهز به تقویت کننده صدای Nahimic Audio -کیبورد ساخت شرکت Steelseries
اقلام همراه لپ تاپشارژر و کابل برق -دفترچه راهنما-ماوس اورجینال
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*