Close
جستجو

لپ تاپ 15 اینچی دل مدل - Dell INSPIRON 3552 - B

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

بعضی از برندها و نام‌ها یادآور کیفیت و ماندگاری هستند. افرادی که زمان طولانی در صنعت قطعات کامپیوترهای شخصی کار کرده اند، شرکت Dell) را به‌خوبی می‌شناسند. لپ‌تاپ‌های شرکت DELL جزو اولین لپ‌تاپ‌هایی هستند که وارد ایران شدند و در کنار برندهای مطرح دیگر مانند SONY که زیربرند WIO را تولید می‌کرد، طرفداران مخصوص خود را داشت. کمپانی سونی دیگر در صنعت لپ‌تاپ دیده نمی‌شود؛ اما DELL به تولیدات خود همچنان  ادامه می‌دهد و یکی از سازندگان خوب در دنیای دیجیتال و لپ تاپ است. مدل «اینسپایرون» طول عمر زیادی دارد و این مدل لپ‌تاپ‌ها در رده‌ی کاربری معمولی قرار می‌گیرند که امکانات کامل و قیمت مطلوب دارند. در اینجا به تحقیق درباره ی لپ تاپ 3552 INSPIRON با پردازنده‌ی نسل پنجم شرکت اینتل می‌پردازیم.

گفتیم که این لپ‌تاپ‌ها قیمت خوبی دارند؛ پس برای تولید آن‌ها از موادی استفاده نشده است که قیمت لپ تاپ  را بالا ببرد. ویژگی مشترک لپ‌تاپ‌های رده‌ی عمومی DELL در این محدوده ی قیمت، بدنه‌ی تمام پلاستیکی لپ تاپ هاست. این بدنه‌ی پلاستیکی کم وزن در رنگ مشکی مات عرضه شده و این مات‌بودن  باعث می شود  که چربی و اثر انگشت را جذب نکند و دقت ساخت قابل قبولی دارد. گرچه با توجه به قیمت نمی شود کیفیت ساخت این لپ تاپ را نقد کرد و ایرادی به آن گرفت. طراحی این دستگاه خیلی  ساده و معمولی می باشد و مانند لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت کمپانی اپل یا لنوو، خیلی جذاب و خارق‌العاده نیست. اصطلاحا می شود دگفت  کاملا طراحی بازاری دارد. استحکام بدنه تقریبا خوب است؛ می‌گوییم تقریبا چون فشار به در پشتی لپ تاپ در بعضی جاها روی تصویر نمایشگر تاثیر می‌گذارد.

می شود در را با یک دست باز کرد، به همین علت امکان دارد که استحکام  در لپ‌تاپ در حین جا به جایی و تکان‌های وارده به آن اصلا جالب نباشد. باتری لپ‌تاپ ثابت نیست و می شود با تکان دادن یک دکمه آن را از لپ تاپ جدا کرد و کمی از وزن آن کم کرد. گرچه که دو کیلوگرم وزن خیلی زیادی نیست و وزن خوبی برای لپ تاپ به حساب می‌آید.
مانند همه‌ی لپ‌تاپ‌های در این رده، تعدد پورت ها نسبتا کامل است و نقص خاصی دیده نمی‌شود. نداشتن درگاه VGA نشان‌دهنده‌ی این مسئله است که این دستگاه برای مصارف معمولی و کسب و کار ساخته شده است نه برای مصرف شخصی. این لپ تاپ را نمی‌توانید از این طریق به تلویزیون متصل کنید اما درگاه HDMI این کار را برای شما ممکن می‌کند اما در کل بهتر می شد اگر درگاه VGA هم در این دستگاه می بود و با ویدئو پروژکتورهای قدیمی‌تر هم همخوانی داشت. درگاه های قسمت چپ  به‌ترتیب ورودی آداپتور، خروجی HDMI، USB 3.0‌ و کارتخوان و پورت‌های سمت راست به‌ترتیب پورت صوتی ۳.۵ میلی‌متری، دو عدد پورت USB 2.0 و قفل   Kensington است. تنها نقص در پورت ها ، نداشتن خروجی VGA‌ و USB Type-C می باشد.
قطعات داخلی و نمایشگر دو قسمت خیلی مهم در هر دستگاه هستند که قیمت نهایی لپ تاپ را رقم می زنند. دستگاه 3558 کمپانی DELL از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با پنل LCD و نور پس‌زمینه LED استفاده می‌کند که قیمت زیادی ندارد و روی اکثر دستگاه های رده‌ی عمومی قرار دارد. این نمایشگر نمی‌تواند همه ی گستره ی رنگی را نشان بدهد و به علت رنگ‌ها آنطور که در وا قعیت هستند دیده نمی‌شوند و مرده‌تر به نظر می آیند . نکته‌ی دیگر اینکه چون این  لپ تاپ از تکنولوژی IPS استفاده نمی‌کند، گستره ی دید کمتری دارد و اگر از بقل به نمایشگر نگاه کنید رنگ‌ها و دقت تصویر  کاملا به‌هم می‌ریزد. روکش براق این لپ تاپ هم باعث می‌شود نور فضا در آن منعکس شود و شاید در کار کردن طولانی مدت چشم را خسته کند. با توجه به نکاتی که بیان شد نمایشگر این دستگاه برای کسانی که می‌خواهند کار گرافیکی انجام بدهند اصلا خوب نیست.

اسپیکر های این لپ تاپ در لبه‌ی جلویی دستگاه قرار دارند که به تکنولوژی Waves MaxxxAudio تجهیز شده است. با وجود اینکه این اسپیکر ها کوچک هستند اما صدای رسا و شفافی دارند و برای کاربری در سطح خودش مطلوب است. اگر صدای رسا تر و بهتری می‌خواهید از یک اسپیکر استریو و باکیفیت خارجی (اکسترنال) یا هدفون استفاده کنید.

DELL برای این لپ تاپ از صفحه کلید جزیره‌ای با ابعاد استاندارد استفاده کرده است که تاچ پد ۱0 دکمه‌ای آن کارکردن و تایپ را خیلی راحت و جذاب می‌کند. این صفحه کلید  نور پس‌زمینه نداشته و تایپ و کارکردن در نور کم شاید اندکی سخت باشد. فاصله‌ی دکمه‌ها از هم به اندازه ی لازم است و احتمال اینکه اشتباه روی دکمه‌های اطراف دکمه‌ی مورد نظر بخورد خیلی  کم است. تاچ‌پد یک‌تکه توانایی چند لمس همزمان دارد و کار کردن با آن خیلی راحت و زمان پاسخگویی لمس آن خوب است.

دستگاه مدل 3552 از پردازنده‌ی نسل پنجم برند اینتل استفاده می‌کند. در این مدل مخصوصا پردازنده‌ی Celeron N3060 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز و کش دو مگابایت مسئولیت محاسبات را بر عهده دارد. این پردازنده نسبت به دیگر پردازنده‌ها توانایی کمتری دارد اما مصرف انرژی آن خیلی پایین است. حافظه‌ی رم چهار گیگابایت از مدل  DDR3  و حافظه‌ی داخلی آن ۵۰۰ گیگابایت است که این ویژگی ها برای انجام کارهای روزمره و عادی خیلی خوب است؛ گرچه اگر قرار نباشد کار ویژه ای با این دستگاه  انجام دهید. فن‌های این لپ تاپ به آسانی قطعات درون لپ تاپ را خنک می‌کند و حتی زمان اجرای محاسبات سنگین هم دمای قسمت‌های گوناگون در سطح قابل‌قبولی است. گرافیک HD Graphics این دستگاه Onboard و بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزاست که برای کارهای سنگین و حرفه‌ای گرافیکی اصلا خوب نیست و فقط از پس کارهای عادی و روزانه مانند تماشای فیلم و فقط بعضی بازی‌های دوبعدی برمی‌آید.
باتری یکی از قسمت‌های مهم هر دستگاه است و بیشتر کسانی که لپ تاپ می خرند می‌خواهند که باتری طول عمر خوبی داشته باشد. این دستگاه یک باتری چهار سلولی از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت ۴۰ وات‌ساعت دارد که می شود آن را از لپ تاپ جدا کرد و با برق شهری با ان کار کرد که این موضوع طول عمر باتری را زیاد می کند . با زمان شارژدهی ۵ ساعت، این لپ‌تاپ می‌تواند تا حد زیادی نظر کاربران را به سمت خود جلب کند و برای کار های روزمره و عمومی ایده آل باشد.

با توجه به همه ی ویژگی ها و امکانات سخت‌افزاری، این دستگاه برای کسانی خوب است که نمی‌خواهند با لپ‌تاپ‌شان کار ویژه ای انجام دهند و همچنین می‌خواهند با پولی کم  صاحب یک لپ‌تاپ شوند. اصولا برای اینکه قیمت لپ تاپ کم شود کمپانی تولیدکننده از دقت ساخت یا امکانات آن می‌کاهند، اما برند DELL تلاش کرده است در کنار استفاده از قطعات خوب و باکیفیت، قیمت تمام‌شده‌ی لپ تاپ را هم پایین نگه دارد. در کل نمی‌توان مشکل خاصی در این لپ تاپ پیدا کرد و اگر دنبال دستگاهی اقتصادی هستید به لپ‌تاپ‌های این برند نگاهی بیاندازید.

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

امکان خرید اقساط : وجود دارد
تذکر :
مشتری گرامی امکان دادن یک چک برای هر دو قسط وجود دارد.در صورتیکه پیش قسط بیشتری پرداخت نمایید و یا قصد داشته باشید تعداد اقساط را تغییر دهید امکانپذیر میباشد.ضمنا مبلغ 3 درصد مبلغ فاکتور شما هزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.

مشخصات محصول
ابعاد21.7 × 260 × 380 ميلي‌متر
وزن2.14 کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCeleron
مدل پردازندهN3060
محدوده سرعت پردازندهتا 2.0GHz
فرکانس پردازنده1.6GHz up to 2.48GHz
حافظه ی cache2 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM4 گيگابايت
نوع حافظه ی RAMDDR3
ظرفیت حافظه ی داخلی500 گيگابايت
نوع حافظه ی داخلیهارد ديسک
مشخصات حافظه ی داخلی5400RPM
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیIntel
مدل پردازنده ی گرافیکیHD Graphics
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکیبدون حافظه‌ي گرافيکي مجزا
اندازه صفحه ی نمایش15.6 اينچ
نوع صفحه ی نمایشTFT LED-backlit LCD
دقت صفحه ی نمایش1366x768
صفحه ی نمایش ماتندارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
توضیحات صفحه ی نمایشنسبت تصویر 16:9
درایو نوریDVD-RW
توضیحات درایو نوریDVD±RW
وبکمدارد
توضیحات وبکمHD 720p
مشخصات اسپیکربلندگوهای داخلی استریو
کیبورد با نور پس زمینهندارد
مشخصات تاچ پدپشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بیسیم WI-FIدارد
توضیحات شبکه بیسیم WI-FI802.11b/g/n
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت شبکه Ethernetندارد
پورت VGAندارد
پورت HDMIدارد
تعداد پورت USB 3.01
تعداد پورت USB 2.02
پورت USB Type-cندارد
پورت Thunderboltندارد
پورت Serialندارد
طبقه بندیکاربري عمومي
نوع باتری4 سلولي
شارژدهی با تری5:00 ساعت
توضیحات باتریباتری لیتیوم-یون با ظرفیت 40 وات‌ساعت باقابلیت جدا کردن باتری
سیستم عاملفاقد سيستم‌عامل
نسخه سیستم عاملDOS
اقلام همراه لپ تاپشارژر و کابل برق- دفترچه راهنما
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*