Close
جستجو

لپ تاپ 15 اينچي اپل مدل MacBook Pro MLH42 همراه با تاچ بار

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

توضیحات تکمیلی :

برای عاشقان کمپانی اپل هیچ‌چیز جالب تر از معرفی محصولات جدید نیست. ششم آبان‌ماه 1395 مهم‌ترین رویداد خبری (Hello Again) کمپانی اپل برگزار شد وبه  همان شکل که شایعه شده بود، مک‌بوک پروی جدید با نوار لمسی اولد ارائه شد که تحول عظیم و بی مثالی در دنیای دیجیتال بود. این نوار لمسی که «تاچ‌بار» (Touch Bar) نام گرفت  یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی است که در لپ‌تاپ‌های جدید این برند استفاده شده و حق امتیاز آن برای کمپانی اپل است. نمایشگر رتینا فوق‌العاده‌، شفاف‌تر و رنگی‌تر از همیشه، بدنه‌ای خیلی سبک‌ و باریک‌ و ولی باتری‌ای دارد  که متاسفانه  ناامیدکننده است.

با معرفی مک‌بوک پروی جدید، جاب ترین قسمت آن که شایعه‌‌اش دل طرفداران را برده بود ارائه شد. تاچ‌بار، نمایشگر با پنل اولد و روکش شیشه‌ای، چیزی است که می شود  ساعت‌ها درباره‌ی آن حرف زد و از کارکردن با آن خرسند شد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید، تاچ‌بار دقیقا  چیست و چگونه کار می کند. تاچ‌بار به جای کلید‌های میان‌بر طراحی شده است. با تاچ‌بار می شود خیلی آسان تر به امکانات و ویژگی‌های مخصوص مک‌بوک و برنامه‌هایتان دسترسی داشته باشید که در حالت معمولی و بدون وجود تاچ‌بار احتمالا پیداکردن و کارکردن با آن‌ها خیلی سخت می شد. برخی از خوبترین کاربردهای تاچ‌باردر برنامه‌های اختصاصی یا جانبی هستند برای نمونه می شود به موارد زیر اشاره کرد.

موزیک: زمان پخش موزیک با iTunes، همه ی کنترل‌هایی که احتیاج دارید روی تاچ‌بار موجود است و بسیار آسانتر از کارکردن با دکمه های میانبر است.

عکس‌ها: برای گرافیست‌ها و افرادی که با میزان زیادی عکس و فیلم سر و کار دارند، تاچ‌بار بهترین امکان برای مرور و گزینش عکس‌هاست. به آسانی می‌توانید با اسکرول‌کردن روی تاچ‌بار عکس‌ موردنظرتان را انتخاب کنید، روی ان زوم کنید و یا حتی آن را بچرخانید تا در سمت موردنظر شما قرار گیرد.

سافاری: برای افرادی که با سافاری کار می‌کنند، تاچ‌بار امکانی است برای پریدن از یک صفحه به صفحه‌ی دیگر و همچنین استفاده از همه ی میان‌برهایی که در بالای صفحه مرورگر به آن‌ها نیاز دارید.

البته تاچ‌بار عیب هایی هم دارد که احتمالا در مدل های بعدی برطرف خواهد شد. یکی از نقص هایی که در ارتباط با تاچ‌بار وجود دارد تنظیمات صداست و اینکه روشنایی تاچ‌بار هم تنظیم شدنی نیست. همچنین اگرمدت  زمانی با تاچ‌بار کار نکنید،‌ در جهت ذخیره‌ی انرژی و استفاده ی کمتر باتری، غیرفعال خواهد شد و باید دو بار آن را لمس کنید تا فعال شود.

مایکروسافت تکنولوژی جدیدی را در ویندوز ۱۰ معرفی کرد که شما فقط با نگاه‌کردن به نمایشگر لپ‌تاپ‌هایی که به دوربین‌های مادون قرمز تجهیز باشند، می توانید وارد فضای  ویندوز بشوید و به عبارتی دیگر احتیاجی به رمز عبور یا موارد ویژه ی دیگر برای باز کردن قفل نیست.برند اپل بدون اینکه احتیاج باشد اختراع جدیدی کند، جواب کوبنده‌ای به مایکروسافت داد. «سنسور اثر انگشت» (Touch ID) که سه سالی می شود در دستگاه‌های iOS برند اپل موجود است، همچنین در مک‌بوک هم موجود است. با این فرق که به جای دوبار کلیک‌کردن به عنوان دکمه خانه، نقش  پاور دستگاه را به عهده دارد. این سنسور عملکرد خوبی مانند دیگر دستگاه‌های اپل و با همان کیفیت و سرعت ندارد. حتی نمی شود بعد از راه‌اندازی دوباره یا روشن‌کردن لپ تاپ از آن برای شناسایی استفاده کنید. ورود به محیط ویندوز، خرید از راه Apple Pay و دریافت اپلیکیشن‌ّها باسنسور اثرانگشت آسان خواهد بود و احتیاج نیست هر سری رمز ورود خود را تایپ کنید.

نمایشگر مک‌بوک پرو مانند مدل‌های قبلی که چندسالی است با اسم انحصاری رتینا در لپ‌تاپ‌های اپل دیده می‌شود، در مدل‌های ۱۳اینچی رزولوشن ۲۵۶۰x۱۶۰۰ پیکسل و در مدل‌های ۱۵اینچی رزولوشن ۲۸۸۰x۱۸۰۰ پیکسل دارد. ولی این نمایشگر با مدل‌های قبلی فرق های زیادی دارد. اول اینکه روشنایی آن تا ۶۷درصد زیاد شده و این یعنی ۵۰۰ نیت (nits). این نمایشگر اولین نمایشگر در مک‌بوک‌ها می باشد که از نرخ نمایش رنگ‌های بیشتری  پشتیبانی می‌کند. رتینای نوین می‌تواند رنگ‌های سبز و قرمز را در قیاس با مدل‌های قدیمی، زنده‌تر و با وضوح بیشتری نشان دهد. دقت تصویر و وضوح رنگ‌ها، این صفحه نمایش را برای طراحی‌های گرافیکی، ادیت فیلم و عکس بسیار مناسب می‌کند. طراحان اپل، با تولید این نمایشگر فوق‌العاده، با تراکم پیکسلی‌ بالا، همه ی رقیبان خود را به چالش کشیده‌اند.

نه تنها این نمایشگر دقت و رزولوشن بالایی دارد؛ بلکه از لحاظ طراحی ظاهر هم فوق العاده به حساب می آید و باریکی و زیبایی را به حد اعلا رسانده است. نمایشگر رتینا به جای اینکه زیر شیشه قرار بگیرد؛ محافظ شیشه‌ای و نمایشگر یکپارچه طراحی شده‌اند و در واقع حد و مرز و فاصله ای بین آن‌ها نیست . این یعنی که شما هر آنچه را که از یک صفحه نمایش می خواهید را بدست خواهید آورد. رنگ‌های زنده، کنتراست بالا و دیدن بدون نقص تصویر از همه ی زوایا به این نمایشگر اعتباری مثال‌زدنی بخشیده‌اند. البته داشتن روکش مات که برای حفظ شفافیت نور و کیفیت رنگ‌ه است حذف شده است.

برند اپل که استاد طراحی بدنه و استفاده از بهترین مواد است، برای Macbook Pro ۲۰۱۶ هم مانند مدل‌های گذشته تماما ازجنس آلومینیوم استفاده کرده است که اتفاقا هیچ نقصی به آن وارد نیست. به مخصوصا که ضخامت و وزن آن از هم کمتر شده است. ۱۶ میلی‌متر ضخامت و وزنی برابر با ۱.۸ کیلوگرم برای مدل ۱۵اینچی و ۱۵ میلی‌متر ضخامت و ۱.۳۷ کیلوگرم وزن برای مدل‌های ۱۳اینچی، به این لپ‌تاپ‌ها شهرت سبک‌ و باریک بودن داده است و البته باریک‌ترین و سبک‌ترین مک‌بوک پرویی که تا به حال تولید شده است. گرچه این باریک‌شدن کمبود هایی هم داشته؛ کم شدن پورت‌ها و باتری. همچنین این دفعه کمپانی اپل فقط دو رنگ نقره‌ای (Silver) و خاکستری فضایی (Space Gray) را برای لپ‌تاپ‌هایش در نظر گرفته است که در نوع خود خیلی جالب است.

در Macbook Pro ۲۰۱۵ درگاه هایی مانند HDMI، کارتخوان و USB Type-A وجود داشت که در سری ۲۰۱۶ همه‌ی آن‌ها جای خود را به درگاه های Thunderbolt ۳ یا همان USB-Type C دادند.

عملکرد عالی و روانی کارایی مک‌بوک‌ها را همگی درک کردیم و دیدیم. درون این بدنه‌ی زیبا و ظریف، پردازنده‌های دو/چهارهسته‌ای Core i5 و Core i7 برند اینتل وجود دارد. که اگر شما کارهای سنگین مثل رندرکردن ویدیو، ادیت عکس و در کل کارهای گرافیکی حجیم انجام می‌دهید، به سمت مدل‌های Core i7 با  رم و حافظه‌ی داخلی بالا بروید. اما اگر کارهای معمولی و سبک، مانند عملیات روزانه، چک‌کردن ایمیل، ادیت کوچک عکس، دیدن فیلم، کار با مجموعه‌ی ماکروسافت آفیس و در اخر حسابداری مورد نظر شماست، مدل‌های ضعیف‌تر با پردازنده‌ی Core i5 برای شما کزینه ی مطلوبی هستند. حافظه‌ی داخلی مک‌بوک‌ها از ۲۵۶/ ۵۱۲ گیگابایت  SSD تشکیل شده و رم آن‌ها هم در مدل‌های ۱۵اینچی، ۱۶ گیگابایت و در ۱۳اینچی‌ها ۸ گیگابایت است که زمان کارکردن به  هوشمندانه و بی بدل بودن مجموعه‌ی این قطعات کنار هم را درک  خواهید کرد.

نکته ی بعدی که باید به آن بپردازیم ، پردازنده‌‌ی گرافیکی مک‌بوک می باشد . اپل در مدل‌های ۱۳اینچی از پردازنده‌ی گرافیکی مستقل استفاده نکرده است. در همه ی مدل‌های مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ با این سایز  به کارت گرافیک معمولی اکتفا کرده که البته عملکرد و قدرت خیلی خوبی دارد. دراین مدل‌ها برای بازکردن برنامه‌ی گرافیکی مانند Photoshop یا Autocad مشکلی نخواهید داشت و لپ الپ از پس اجرای آن‌ها به آسانی برمی‌آید. اما در مدل‌های ۱۵اینچی قضیه به کلی متفاوت است. پردازنده‌های گرافیکی مستقل تولید برند AMD با مد‌ل‌های Radeon Pro 450 و Pro 455 در کنار پردازنده‌ی معمولی قرار گرفته که قدرت بیشتری دارد و می شود با خیال آسوده یک یا چند برنامه‌ی گرافیکی را با هم اجرا کنید که در اجرای آن‌ها هم هیچ ایرادی پیش نیاید.

تنها نکته ی ناامیدکننده که انتظارش را از کمپانی  اپل نداشتیم، باتری مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ می باشد که انتقاد‌های زیادی هم  به آن شده است. به گفته ی شرکت اپل، باتری مک‌بوک پروی جدید تا ۱۰ ساعت شارژدهی می کند ، اما متاسفانه به علت باگ‌هایی که در باتری این لپ الپ وجود دارد، برای افرادی کمتر از ۴ ساعت شارژدهی داشت که این خبر خستگی را به تن تولیدکنندگان مک‌بوک در کوپرتینو گذاشت . هر چند که کمپانی اپل اعلام کرد در مدل بعدی از این لپ‌تاپ‌ها، نقص باتری برطرف خواهد شد.

اسپیکر ها در مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ دیزاین خیلی متفاوتی دارند تا گستره ی داینامیک دو برابر نسبت به قبل داشته باشند و ۵۸درصد صدای بلندتر را در اختیار شما قرار دهد. همچنین باس صدا ۲.۵ برابر زیاد تر از صدایی که می‌شنوید  است برای اینکه بیشترین لذت را ببرید. تکنولوژی ویژه ای که در تولید این اسپیکر ها استفاده شده این است که  بورد اسپیکرها روی مادربورد نمی باشد و به صورت جداگانه طراحی شده است. این موضوع سبب شده بیشینه‌ی قدرت صدا سه برابر بیشتر بشود. با این تفاصیل، مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ گزینه ای عالی برای تنظیم آهنگ، ادیت ویدیو یا لذت‌بردن از موزیک و فیلم است.

کمپانی اپل در حرکتی انقلابی، همه ی درگاه های قدیمی را از اطراف بدنه برداشت و  درگاه Type-C (Thunderbolt 3) را جایگین آن ها کرده است. این درگاه هااز لحاظ  جدید بودن که سرعت انتقال داده را تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کنند، عالی هستند؛ اما در مقابل همه‌ی وسائل از این درگاه پشتیبانی نمی‌کنند حتما در استفاده از وسایل معمولی که روزانه  با آن‌ها سر و کار دارید مجبور خواهید بود از یک هاب استفاده کنید. این مورد در استفاده از درگاه های قدیمی‌تر مانند USB 2.0 یا  USB 3.0 و HDMI وجود دارد.

این روز‌ها در اکثر لپ‌تاپ‌های دنیا از صفحه کلید «جزیره‌ای» (Chiclet) استفاده می‌شود. اما از آنجایی که برند  اپل همیشه سنت‌شکن بوده و به‌خاطر اختراعاتش معروف  است، از صفحه کلیدی استفاده می‌کند که به آن سیستم «پروانه‌ای» (Butterfly) می‌گوید. نسل گذشته ی صفحه کلید های اپل با سیستم «قیچی» (Scissor) کار می‌کرد که در بیشتر مواقع فقط قسمت مرکزی دکمه ها  فشار را شناسایی می‌کردند و جواب مناسبی نمی‌دادند که این نقص در تایپ‌کردن‌ تند ایجاد مشکل می کرد.  اما برند اپل در مک‌بوک پرو‌های جدید این سیستم را برکنار کرد و نسل دوم سازوکار پروانه‌ای را عرضه کرد. نتیجه‌ی استفاده از چنین سیستمی، دکمه های ظریف با عمق خیلی کم، نرم و پاسخگویی بسیار عالی و سریع در همه ی قسمت‌های دکمه هاست که تایپ‌کردن، چه تند یا آرام با آن‌ها  تجربه‌ی خیلی خوبی برای شما دارد. نور پس‌زمینه‌ی سفید صفحه کلید هم کارکردن در تاریکی و فضا های کم‌نور را سهل کرده است، در کنار این کارایی به زیبایی و شیک بودن لپ تاپ هم کمک زیادی کرده است.

تاچ‌پد یا بهتر بگوییم ترک‌پد مک‌بوک امکان دارد که در ظاهر شبیه به دیگر تاچ‌پد‌ها باشد؛ ولی در دل آن تکنولوژی هایی وجود دارد که آن را از بقیه ی ی تاچ‌پد‌ها متمایز می‌کند. سنسورهای حساس به فشار، هر اندازه فشاری که به تاچ‌پد وارد کنید را تشخیص می‌دهند. با تکنولوژی «لمس فشاری» (Force Touch) می‌تواند با اندازه ی فشاری که به تاچ‌پد وارد می‌کنید به مک‌بوک بگویید دقیقا چه می‌خواهید بکنید. خیلی آسان و در یک اپلیکیشن ویژخ و تنها با یک ترک‌پد می‌توانید کارهای گوناگونی انجام دهید یا دستورات مختلفی به آن بدهید.

پس از تجزیه تحلیل های زیر و بم‌های این لپ تاپ زیبا، خوش‌ساخت و جذاب ، به نظر می‌رسد برند اپل بار دیگر توانسته خواسته‌هایش را برآورده کند. لپ تاپی باریک و کم وزن که در طراحی و ساختش تفکر و دانش بی مثالی به کار رفته است. به گفته ی تولیدکنندگان مک‌بوک پرو، در پس هر ذره ازطراحی و  ساخت این محصول، مفهومی نهفته است. همه ی قطعات داخلی و خارجی این دستگاه از بهترین مدل آن بوده و از نظر کیفیت تولید و جنس قطعات از عالی ترین ها هستند.هر میلی‌متر از این مک‌بوک با عشق و علم ساخته شده و مشکلی به آن وارد نیست. سخت‌افزاری نیرومند و بدنه‌ای با دقت ساخت فوق‌العاده که اجازه می‌دهد با جرات آن را یک دستگاهفوق  لوکس نامید و مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ را یکی از دستگاه های خوب سال قبل کرده است که داشتن آن برای هر کسی با هر سنی خوشحال کننده است.

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

امکان خرید اقساط : وجود دارد
تذکر :
مشتری گرامی امکان دادن یک چک برای هر دو قسط وجود دارد.در صورتیکه پیش قسط بیشتری پرداخت نمایید و یا قصد داشته باشید تعداد اقساط را تغییر دهید امکانپذیر میباشد.ضمنا مبلغ 3 درصد مبلغ فاکتور شما هزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.

مشخصات محصول
ابعاد15.5 × 240.7 × 349.3 ميلي‌متر
وزن1.83 کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCore i7
مدل پردازندهQuad-Core
محدوده سرعت پردازنده2.5 تا 2.8 گيگاهرتز
فرکانس پردازنده2.7GHz up to 3.6GHz
حافظه ی cache8 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM16 گيگابايت
نوع حافظه ی RAMDDR3
ظرفیت حافظه ی داخلی512 گيگابايت
نوع حافظه ی داخلیSSD
مشخصات حافظه ی داخلیحافظه onboard SSD از نوع PCIe
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیAMD
مدل پردازنده ی گرافیکیRadeon Pro 455
مدل پردازنده ی گرافیکیRadeon Pro 455
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکی2GB
اندازه صفحه ی نمایش15.4 اينچ
نوع صفحه ی نمایشIPS LCD
دقت صفحه ی نمایش2880x1800
صفحه ی نمایش ماتندارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
توضیحات صفحه ی نمایشصفحه نمایش رتینا LED-backlit با تکنولوژی IPS و تراکم پیکسلی 220ppi
توضیحات پورت ThunderboltThunderbolt 3
درایو نوریفاقد درايو نوري
وبکمدارد
توضیحات وبکموب کم FaceTime با کیفیت 720p
مشخصات اسپیکرStereo speakers with high dynamic range
کیبورد با نور پس زمینهدارد
مشخصات تاچ پدترک پد مالتی تاچ با پشتیبانی از فرمان های دو، سه و چهار انگشتی و فشاری Force Touch
حسگر اثر انگشتدارد
کارت خوانندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بیسیم WI-FIدارد
توضیحات شبکه بیسیم WI-FIIEEE 802.11a/b/g/n /ac
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت شبکه Ethernetندارد
پورت VGAندارد
پورت HDMIندارد
پورت USB Type-cدارد
پورت Thunderboltدارد
طبقه بندیباريک و سبک، کاربري مالتي‌مديا
شارژدهی با تری10 ساعت
توضیحات باتریباتری لیتیوم-پلیمر داخلی و غیر قابل تعویض با ظرفیت 76.0 وات-ساعت
سیستم عاملApple Mac OS
نسخه سیستم عاملmacOS Sierra
امکانات دیگرمجهز به Touch Bar and Touch ID -بلوتوث نسخه 4.2 -مجهز به سه عدد میکروفن -کیبورد با نور پس زمینه -دارای 4 عدد پورت USB Type C با قابلیت پشتیبانی از ThunderBolt 3 -دارای 22 برنامه‌ی پیش‌فرض شامل iPhoto، iMovie و GarageBand -مجهز به جک 3.5 میلیمتری صدا
اقلام همراه لپ تاپآداپتور برق MagSafe 2 -کابل برق و شارژر AC
نوع باتری6 سلولی
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*