Close
جستجو

لپ تاپ 15 اينچي ايسوس- مدل ROG Zephyrus GX501VI - A

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

احتمالا لپ‌تاپی که ضخامت آن ۱.۷۹ سانتی‌متری می باشد و وزن آن فقط ۲۲۴۰ گرم است مثل یک لپ‌تاپ گیمینگ نیست. ایسوس Zephyrus با این طراحی و اندازه بیشتر مانند یک آلترابوک بالارده است تا یک لپ‌تاپ مخصوص بازی و به قطع می‌توان گفت ایسوس در تولید و ساخت این لپ‌تاپ تمام تلاشش را کرده است و هیچ مشکلی به طراحی زفیروس وارد نیست.

ساختار کلی این لپ تاپ ترکیبی از آلیاژ آلومینیوم/منیزیوم و پلاستیک است که با لبه‌هایی به رنگ برنز کامل شده است. قاب پشتی نمایشگر که در حقیقت همان درب لپ‌تاپ است از فلز برس‌خورده ایجاد شده است که بسیار منحصر به فرد است. لوگوی لپ‌تاپ‌های Rog که این‌بار در قسمت راست این قاب طراحی شده است با روشن‌شدن دستگاه ،چراغ‌های LED ریزی روشن می‌شود که کاملا حس لپ‌تاپ مخصوص بازی را به وجود می آورد.

یکی از نکات جالب طراحی زفیروس سیستمی است که ایسوس آن را «سیستم آیرودینامیک فعال» (Active Aerodynamic System) نامیده است. این سیستم از همه مرزها گذشته و همه قوانین را زیر پا گذاشته است تا جالب ترین سیستم سرمایش را در لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی برای اولین بار طراحی کند. این سیستم سرمایش با فناوری به خصوص خود نیاز تمام گیمرها را جواب می دهد ؛ یک لپ‌تاپ باریک که بدون کاهش عملکرد، سیستم سرمایشی‌ آن صدای کمتری ایجاد می‌کند و دستگاه را خنک‌تر نگه می‌‌دارد. با بازکردن درب لپ‌تاپ بخش زیرین آن بالا می‌آید که این قمسمت محل خروج هوای گرم است که سیستم سرمایش در آن‌جا وجود دارد. ایسوس اظهار داشته این طراحی عملکرد سیستم سرمایش را تا ۲۰درصد بالا می برد. ایسوس برای اینکه این سیستم را برجسته کند، یک جفت LED به کار برده است که با بازشدن دستگاه و بالاآمدن قاب زیرین لپ‌تاپ روشن می‌شود و انتقال جریان هوا را نشان می‌دهد. طبق اظهارات شرکت ایسوس، این طراحی جریان هوا را تا ۳۲درصد افزایش می دهد  و همین دلیل می‌شود ساعت‌ها بازی کنید بدون آنکه کارایی دستگاه با کندی یا لگ‌زدن روبه رو شود. لپ‌تاپ راگ زفیروس بیشترین سطح کارایی را در باریک‌ترین بدنه عرضه می کند.

جداکردن سینی زیرین خیلی آسان است و با چهار پیچ به بدنه‌ی اصلی لپ‌تاپ وصل شده است. ایسوس برای آسانی در انجام این کار پیچ‌گوشتی مخصوصی را هم در جعبه‌ی محصول گذاشته است. با برداشتن این سینی دو فن دستگاه را می توانید ببینید و می‌توانید هر موقع که نیاز بود آن‌ها را تمیز کنید. به علاوه برداشتن همه اشیای اضافه که ممکن است درون دستگاه باشد هم ممکن است. زمان کارکردن یا باز و بسته‌کردن این سینی باید خیلی دقت کنید تا چیزی بین فن‌ها و صفحه باقی نمانده باشد؛ در غیر این حالت امکان دارد به دستگاه آسیب بدی وارد کنید. به علاوه وجود این طراحی‌ باعث شده تا قابلیت ارتقا و دسترسی به داخلی‌ترین بخش های لپ‌تاپ به آسانی فراهم نباشد یا کار مشکلی باشد؛ پس پیشنهاد شده است، خودتان برای این کار اقدام نکنید و آن را به فرد ماهری بسپارید.

این سیستم سرمایش از فناوری AeroAccelerator کمک می‌گیرد. این فناوری سرعت و راندمان گردش هوا را در لپ‌تاپ زیاد می کند. تیغه‌های فن‌ها از ماده‌ای ویژه به نام پلیمر کریستال مایع (Liquid Crystal Polymer) به وجود آمده است و به همین علت تیغه‌ها ۳۳درصد باریک‌تر شدند؛ بنابراین تعداد تیغه‌ها زیاد شده و جریان هوا ۲۶درصد بیشتر شده است. به علاوه با وجود لوله‌های انتقال گرما که برای هر کدام از پردازنده‌ها، یعنی پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی، به طور جدا وجود دارند ، هوای گرم کاملا از دور این تراشه‌ها دور می‌شود و دستگاه اکثرا خنک می‌ماند.

باریک‌شدن دستگاه‌ها اصولا به قیمت حذف برخی درگاه‌ها یا قربانی‌شدن برخی خصوصیات اتفاق می‌افتد. یک مورد از آنها حذف درایو نوری در لپ‌تاپ‌های باریک است . حتی در مواردی ممکن است بعضی پورت‌ها هم حذف شوند تا یک بدنه به باریک‌ترین شکل خود برسد. اما با وجود طراحی جدید و متفاوت برای فن دستگاه، ایسوس برای این لپ‌تاپ از هیچ پورتی نگذشته و زفیروس از لحاظ درگاه‌های ارتباطی کامل است و هیچ محدودیتی برای اتصال دستگاه‌های دیگر به این لپ‌تاپ نخواهید داشت.

در قسمت راست این لپ‌تاپ یک پورت تاندربولت ۳، دو پورت USB 3.0 و قفل کنسینگتون وجود دارند. روی قسمت سمت چپ هم ورودی شارژر، HDMI 2.0، دو پورت USB 3.0 که یکی از آن‌ها در حالت خاموش‌بودن دستگاه هم توانایی شارژ دستگاه‌های دیگر را دارد و در آخر جک ۳.۵ میلی‌متری صدا دیده می‌شود.

وظیفه پردازش محاسبات در این لپ‌تاپ ها بر دوش یکی از قوی‌ترین و بهترین مدل‌های چهارهسته‌ای ساخت شرکت اینتل یعنی Core i7 7700HQ می باشد. این پردازنده هم اکنون انتخاب اصلی بسیاری از لپ‌تاپ‌های بالارده و مخصوص بازی است و طبیعی است که ایسوس هم از آن استفاده کرده باشد. توانایی Turbo Boost که کلاک پردازنده و فرکانس پایه را بالا می‌برد هم در زفیروس به درستی عمل می‌کند. فرکانس پایه‌ی این پردازنده ۲.۸ گیگاهرتز است که زمان اجرای برنامه‌ها یا پردازش‌‌های سنگین تا ۳.۸ گیگاهرتز هم افزایش می یابد.

همانگونه که قبلا هم گفتیم هم اکنون این لپ‌تاپ باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ جهان می باشد ؛ بنابراین قطعاتی که در ساخت آن به کار برده می‌شود هم باید با این خصوصیت سازگار شده باشد. ایسوس هارددیسک‌های معمولی ۲.۵اینچی را کنار گذاشته و از یک هارد SSD استفاده کرده تا سرعت و عملکرد بسیار بالایی داشته باشه و هم اینکه ضخامت و ابعادش با جسه‌ی زفیروس متناسب باشد. حافظه‌ی داخلی زفیروس یک ترابایت SSD با معماری NVMe و کانال‌های پرسرعت PCIe می باشد. این حافظه از کانال‌های قدیمی مانند SATA III استفاده نمی‌کند و از کانال پرسرعت‌تر PCIe بهره گرفته است. این مقدار حافظه با فضای ذخیره‌سازی باعث شده تا سرعت بوت‌آپ دستگاه، اجرای بازی‌ها و مقدار اطلاعاتی که می خواهید روی لپ‌تاپ خود داشته باشید به طور شگفت‌انگیز و دلخواه بالا باشد.

تراشه‌ی GeForce GTX 1080 با طراحی Max-Q Design آنقدر قدرتمند است که می‌تواند همه بازی‌ها را با رزولوشن FullHD و به آسانی اجرا کند.

کمپانی ایسوس برای این لپ‌تاپ یک تراشه‌ی گرافیکی به کار برده است که قدرت دو پردازنده‌ی 1080 و 1070 را در یک بدنه‌ی باریک ترکیب کند. تا  الان دستگاه‌های باریک اصولا از مدل‌های معمولی‌تر مانند 1050Ti یا 1060 استفاده کرده بودند. اما ایسوس قدرت لپ‌تاپ‌های ضخیم و حرفه‌ای ویژه بازی و کامپیوترهای مخصوص بازی را در باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ خود جای داده است. این باریک‌بودن و قدرت از طراحی جدید شرکت انویدیا برای این سری از کارت‌های گرافیک نشات می گیرد که Max-Q Design نامیده می شود. با بررسی آمار و ارقام معلوم شد که قدرت این پردازنده به 1070 نزدیک‌تر است و ۶۰درصد از 1060 قوی‌تر است.

هر کسی دوست دارد مدیریت لپ‌تاپ خود را به‌عهده بگیرد و امکان داشتن فضای خصوصی داشته باشد. ایسوس به فکر اینجا هم بوده و کاربر با استفاده از نرم‌افزاری به نام Gaming Center می‌تواند قسمت های متفاوت لپ‌تاپش را کنترل کند. قسمت ROG Aura برای تغییرات رنگ‌های صفحه‌کلید، Sonic Studio II برای تنظیمات صدا و Sonic Radar II برای ردیابی بهتر و دقیق‌تر مواضع دشمن در بازی‌ها نکاتی هستند که کاربر می‌تواند آن‌ها را مدیریت کند.

مهم‌ترین بخش ، Turbo Gear نامیده می شود و امکان کلاک دستی پردازنده را ایجاد می‌کند. در حالیکه حالت استاندارد برای GX501 از کلاک پیش‌فرض استفاده می‌کند، کلاک پردازنده گرافیکی می‌تواند تا حدود ۵درصد تغییر کند که البته تغییر زیادی در عملکرد دستگاه به وجود نخواهد آورد.

ایسوس بلندگوهای این لپ‌تاپ را در دو طرف بدنه و در حقیقت کنار کیبورد قرار داده است. همه این تمهیدات برای این است که کار سیستم سرمایش کوچک ترین خطایی نداشته باشد. کیفیت و بلندی صدای این لپ‌تاپ معمولی است و نکته‌ی پر اهمیت و به خصوصی ندارد. صدا در حجم‌های معمولی و بالا مناسب است اما همچنان با صداهای عمیق و باس مشکل داریم. مقدار بلندی صدا برای یک اتاق کوچک یا متوسط مناسب است. البته برای همین کیفیت صدا و با توجه به باریک‌بودن دستگاه باید به ایسوس افتخار کرد.

ایسوس در این لپ تاپ از یک صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS استفاده کرده که رزولوشن FullHD (1920x1080) دارد. از دیگر خصوصیات این نمایشگر پاسخگویی ۱۲۰ هرتز،‌ توانایی نمایش ۱۰۰درصد دامنه‌ی رنگ‌های sRGB و دامنه‌ی دید گسترده است که بازی‌کردن و تماشای فیلم را برای کاربر تبدیل به یک تجربه‌ی فوق العاده می‌کند.

این نمایشگر از فناوری کمپانی انویدیا با نام G-Sync هم استفاده می کند. این فناوری نرخ به‌روزرسانی تصویر را با فریم‌های ارسالی از تراشه‌ی گرافیکی یکی می‌کند و همین کار باعث می‌شود تا از تکه‌تکه‌شدن تصویر و لگ‌زدن و به اصطلاح لایه‌لایه‌شدن تصویر جلوگیری شود و تصویری صاف و را به کاربر نشان دهد.

به علاوه می‌توان با استفاده از پورت تاندربولت طراحی شده روی دستگاه، تصویر را به نمایشگرهای بزرگ‌تر منتقل کرد و از بازی در مقیاس بزرگ‌تر لذت برد. این لپ تاپ از گجت‌های واقعیت مجازی هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید بازی‌هایی که از این فناوری در ساخت آن‌ها به کار برده شده را هم تجربه کنید. به علاوه با به کارگیری دانگل کنسول‌های بازی مانند Xbox هم می‌توانید از دسته‌ی آن برای بازی استفاده کنید.

با بازکردن درب این دستگاه بخش جذابی که توجه همه را به خود متوجه خواهد کرد، کیبورد و تاچ‌پد زفیروس است. کیبورد بخشی است که با دیدن آن کاملا می فهمید که ایسوس به هدف طراحی و ساخت باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ جهان رسیده است. اول از چینش و طراحی این بخش بگوییم که دیگر استراحتگاه دستی وجود ندارد و این بخش کاملا به بالای صفحه‌کلید منتقل شده و زیر آن پردازنده‌ها و فن‌ها وجود دارد. عمق کلید‌ها خیلی کم است و ۴ کلید اول Function یعنی F1 تا F4 با فاصله و بقیه کنار هم دیگر هستند که شاید این نحوه‌ی قرارگیری کلیدها برای عده‌ای مطلوب نباشد. به علاوه نکته‌ی منفی درباره‌ی این کیبورد این است که دکمه‌ی Insert و Delete ادغام شدند و کلید Print کاملا حذف شده است. یکی از علت هایی که گفتیم این لپ‌تاپ فقط برای بازی‌کردن است و نه کارهای عادی دیگر همین نکته است.

هم اکنون به تاچ‌پد لپ تاپ می‌پردازیم که سعی شده تا از حالت عادی و بی‌استفاده در همه لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خارج شود و باز هم با طراحی نو و منحصر‌به‌فرد جایگاه به خصوصی در این لپ‌تاپ داشته باشد. تاچ‌پد با کلیک‌های چپ و راست دقیقا در سمت راست کیبورد وجود دارد تا فضای کافی برای سیستم سرمایش فراهم شود. این تاچ‌پد هم مثل GT83VR ساخت کمپانی ام‌اس‌آی به نام‌پد دستگاه هم تبدیل می‌شود و این تغییر تنها با فشار یک دکمه ممکن است.

برترین و قدرتمند‌ترین پردازنده‌ی نسل هفتم اینتل، کارت گرافیکی GTX 1080 با طراحی فوق العاده Max-Q، حافظه‌ی پرسرعت SSD، نمایشگری عالی و کیبوردی با طراحی خاص را در بدنه‌ای که هم اکنون باریک‌ترین شاسی لپ‌تاپ‌های گیمینگ است کنار هم بگذارید؛ شاهکار جدید شرکت ایسوس خواهد بود. ایسوس بار دیگر نشان داد می‌توان بدون اینکه قطعه یا کارایی قربانی شوند بهترین و قوی‌ترین‌ها را کنار هم چید و قدرت‌نمایی کرد. لپ‌تاپ ایسوس مدل Zephyrus GX501 هم اکنون باریک‌ترین لپ‌تاپ مخصوص بازی در جهان است که همه مولفه‌های یک لپ تاپ بالارده را دارد. این لپ‌تاپ به گیمرهایی توصیه می‌شود که می‌خواهند لپ‌تاپ مخصوص‌بازی‌ای با قد و قامت یک آلترابوک داشته باشند. البته با توجه به همه خصوصیاتی که درباره‌ی این لپ‌تاپ گفته شد، قیمت این محصول بالاست، ولی گیمرهای زیادی هستند که دستگاه و امکانات را به هر چیزی ترجیح می‌دهند و با خرید یک لپ‌تاپ گران‌قیمت مشکلی ندارند.

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

امکان خرید اقساط : وجود دارد
تذکر :
مشتری گرامی امکان دادن یک چک برای هر دو قسط وجود دارد.در صورتیکه پیش قسط بیشتری پرداخت نمایید و یا قصد داشته باشید تعداد اقساط را تغییر دهید امکانپذیر میباشد.ضمنا مبلغ 3 درصد مبلغ فاکتور شما هزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.

مشخصات محصول
ابعاد30 × 255 × 418 ميلي‌متر
وزن2.8 کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCore i7
مدل پردازنده67700HQ
محدوده سرعت پردازنده2.8 گيگاهرتز و بيشتر
فرکانس پردازنده2.80GHz up to 3.80GHz
حافظه ی cache6 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM12 گيگابايت
نوع حافظه ی RAMDDR4
ظرفیت حافظه ی داخلییک ترابايت
نوع حافظه ی داخلیحافظه‌هاي هيبريدي
مشخصات حافظه ی داخلیيك ترابايت هاردديسك 5400RPM به همراه ۱۲۸ گيگابايت حافظه از نوع SATA3 SSD
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیNVIDIA
مدل پردازنده ی گرافیکیGeForce GTX 1050 Ti DDR5
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکی4GB
اندازه صفحه ی نمایش17 اينچ
نوع صفحه ی نمایشIPS LCD
دقت صفحه ی نمایشUHD|3840x2160
صفحه ی نمایش ماتدارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
توضیحات صفحه ی نمایشنسبت تصویر 16:9
درایو نوریDVD-RW
وبکمدارد
توضیحات وبکمHD Web Camera
مشخصات اسپیکربلندگوهاي استريو داخلي
کیبورد با نور پس زمینهدارد
مشخصات تاچ پدپشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بیسیم WI-FIدارد
توضیحات شبکه بیسیم WI-FI802.11a/b/g/n
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت شبکه Ethernetدارد
پورت VGAندارد
پورت HDMIدارد
تعداد پورت USB 3.03
تعداد پورت USB 2.01
پورت Thunderboltندارد
طبقه بندیمخصوص بازي، کاربري مالتي‌مديا
نوع باتری4سلولي
توضیحات باتریباتري ليتيوم-يون با ظرفيت 48 وات‌ساعت
سیستم عاملMicrosoft Windows 10
نسخه سیستم عاملHome
اقلام همراه لپ تاپکیف و ماوس اوریجینال ایسوس-شارژر -دفترچه راهنما - هدست اوريجينال ايسوس
توضیحات پورت شبکه Ethernet10/100/1000
پورت Serialندارد
امکانات دیگرمجهز به يك پورت USB Type-C - ۱۲ گيگابايت حافظه‌ي رم با قابليت ارتقا تا ۳۲ گيگابايت
توضیحات درایو نوریSuper-Multi DVD
پورت USB Type-cدارد
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*