Close
جستجو

لپ تاپ 13 اينچي اپل مدل - MacBook Air MMGG2- 2016

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

مدل آلترابوک‌های MacBook Air کمپانی اپل از ابتدا تاکنون دستخوش تغییرات زیادی نشده است و فقط از لحاظ سخت‌افزاری و طول‌عمر باتری پیشرفت زیادی داشته است؛ بااین‌حال همچنان یکی از عالی ترین محصولات در این رده به حساب می آید و طرفداران زیادی دارد. شاید روند ثابت دقت بسیار بالای ساخت یکی از علت های مهم این محبوبیت دائمی در همه ی نسل‌های MacBook Air باشد. اپل همین رویه را در مدل آلترابوک‌های 11 و 13 اینچی ساخته شده در سال 2015 خود هم ادامه داده و نسبت به مدل‌های ساخته شده در سال 2014، فقط تغییراتی را از نظر سخت‌افزاری و طول‌عمر باتری به وجود آورده است

بدنه‌ی MacBook Airهای جدید، تغییر ویژه ای نسبت به مدل‌های گذشته نداشته و کمپانی اپل همچنان از بدنه‌ی نسل دوم این لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌کند که برای نخستین بار در سال 2010 ارائه شد. در حقیقت، علتی هم برای تغییر این قاب بدنه وجود ندارد. بدنه‌ی یکپارچه آلومینیومی MacBook Air، ظاهر و دقت فوق‌العاده‌ای دارد. آلومینیوم استفاده شده در این بدنه، هم از دوام بسیار زیادی برخوردار بوده، بلکه کاملا در برابر جذب گردوغبار و اثرانگشت دوام دارد؛ در نتیجه استفاه کنندگان MacBook Air نگرانی ویژه ای برای تمیز نگه‌داشتن لپ‌تاپ خود نخواهند داشت. این سطح برس‌خورده احساس بسیار زیادی را زمان لمس و کارکردن به شما انتقال می‌دهد که این خود به‌تنهایی می‌تواند یک علت مناسب برای خرید MacBook Air باشد.

اما برخلاف سال‌های قبل که این چنین بدنه‌ای، کاملا ویژه و منحصربه‌فرد بود، در حال حاضر MacBook Air رقبای خوبی در بازار دارد که از سرسخت‌ترین آن‌ها می‌توان به دستگاه های تولید کمپانی‌های ASUS، Lenovoو Microsoft اشاره کرد. با این حال ، دیزاین ، مواد اولیه، دوام و دقت ساخت فوق‌العاده‌ی MacBook Air، نه فقط جایی برای شکوه و گلایه باقی نمی گذارد ؛ بلکه هنوز هم از بهترین‌های بازار می باشد و با اندکی اغراق می شود بدنه‌ی یکپارچه‌ی این لپ‌تاپ‌ها را بدون ایراد نامید.

مدل‌های 11 اینچی MacBook Air فقط حدود یک کیلوگرم وزن دارد و وزن مدل‌های 13 اینچی برابر 1.3 کیلوگرم است که به جز تعداد اندکی از آلترابوک‌های لوکس و گران‌قیمت حاضر در بازار، می شود آن‌ها را از کم وزن ترین لپ‌تاپ‌های تولید شده تا به امروز دانست. ضخامت هر دو مدل هم فقط حدود 17 میلی‌متر است که حمل و نقل آن را خیلی راحت می‌کند. این لپ‌تاپ‌ها، فضایی به‌اندازه‌ی یک مجله را اشغال کرده و به آسانی در هر کیف یا کاوری جای می‌گیرند. واقعا Air نام شایسته ای برای این لپ‌تاپ‌هاست!

با وجود اینکه سال قبل انتقادهایی به دقت نمایشگر MacBook Air 2014 وارد شده بود، در سالی که حدودا همه ی لپ‌تاپ‌ها و آلترابوک‌های رده‌بالا، با نمایشگر لمسی IPS با رزولوشن‌های حداقل Full HD ارائه شدند، کمپانی اپل بخاطر دلایلی نامشخص، هیچ‌گونه تغییری در نمایشگر MacBook Airهای جدید ایجاد نکرد. این یعنی MacBook Airهای 2015 از همان نمایشگر های  براق TN مدل‌های سال قبل استفاده می‌کنند. کیفیت صفحه‌ی سری 11 اینچی 1366 در 768 پیکسل بوده و سری های 13 اینچی از نمایشگر با کیفیت 1440 در 900 پیکسل بهره می‌برند. احتمالا تا به امروز، از نمایشگر MacBook Airهای 2015 اندکی ناامید شده‌اید؛ اما در تست‌های انجام‌شده نتایج خیلی خوبی در رابطه با وضوح، کنتراست، دقت رنگ‌های تولیدی و شفافیت تصویر دیدیم. به همچنین ، با وجود صددرصد براق‌بودن این نمایشگرها ، به خاطر روشنایی خیلی بالای آن‌ها، می شود با اندکی سختی از این لپ‌تاپ‌ها در فضاهای خارجی و زیر تابش نور خورشید هم استفاده کرد. در نتیجه، بااینکه از کیفیت نمایشگر MacBook Airهای 2015 راضی بودیم؛ اما متاسفانه آن‌ها را یک پله عقب‌تر از رقبای تولید کمپانی‌های ASUS ، Microsoft یا Lenovo می‌دانیم. انتظار می‌رفت کمپانی اپل در این سری از آلترابوک‌های Air خود از نمایشگر رتینا استفاده کند که همچین اتفاقی نیفتاد و شاید برند اپل این تغییر را به نسل بعد موکول کرده باشد.

زیر صفحه کلید و درون بدنه‌ی یکپارچه آلومینیومی، دو اسپیکر استریو وجود دارد که صدایی شفاف و رسا را تولید می‌کنند؛ اما صدای بیس آن‌ها خیلی ضعیف بوده و بلندی صدا هم خیلی جالب توجه نیست. گرچه به خاطر کیفیت بالا، اگر هدفون‌های خود برند اپل را به این لپ تاپ وصل کنید، کیفیت بی مثالی را زمان گوش‌دادن به موسیقی یا تماشای فیلم تجربه خواهید کرد.

نظر درگاه ها و اتصالات، تغییر کمی در MacBook Air 2015 نسبت به مدل سال گذشته دیده می‌شود که آن هم تغییر نسل درگاه Thunderbolt از یک به دو می باشد. هر دو مدل 11 و 13 اینچی دارای دو عدد  پورت USB 3.0، یک عدد پورت Thunderbolt 2، یک پورت 3.5 میلی‌متری صوتی و پورت شارژ MagSafe 2 هستند؛ اما مدل 13 اینچی علاوه بر این درگاه ها ، یک عدد کارت‌خوان SD هم دارد. مثل بیشتر آلترابوک‌ها و لپ‌تا‌پ‌های خیلی باریک، MacBook Air هم درایو نوری ندارد. از آنجایی که ضخامت لپ تاپ در لبه‌ی جلویی خیلی کم می باشد ، فضایی برای تعبیه‌ی درگاه وجود ندارد و طراحان کمپانی اپل فقط می‌توانند از قسمت کوچکی از انتهای لبه‌ها برای قراردادن درگا ها استفاده کنند. به‌همین علت به نظر نمی‌رسد حتی در نسل‌های بعدی هم تعدد درگاه ها را ببینیم؛ فقط امکان دارد مدل آن‌ها پیشرفته‌تر شود. شاید هم مثل  MacBookهای 12 اینچی جدید، برند اپل به سیم آخر بزند و در نسل‌های بعدی Air همه ی این درگاه ها را هم حذف کرده و به یک یا دو عدد درگاه اکتفا کند.

مانند مدل‌های سال قبل، MacBook Air 2015 هم دارای Wi-Fi با استاندارد 802.11ac می باشد که در عمل ، سرعت آن سه‌برابر استاندارد قبلی یعنی 802.11n می باشد. اما شاید کاربران خانگی نتوانند این تغییر سه‌برابری را متوجه شوند؛ گرچه قطعا با این استاندارد جدید، پهنای باند بیشتری  در Wi-Fi را درک می کنید. بلوتوث نسخه‌ی 4.0 هم برای اتصال ابزارهای بدون سیم یا انتقال داده در دسترس شما می باشد.

پس از نمایشگر ، به صفحه کلید و تاچ‌پد این لپ‌تاپ‌ها می‌پردازیم که باز هم هیچ تغییری نسبت به مدل‌های گذشته نداشته است! ام  مدل طراحی و دقت ساخت این دو قسمت آن‌قدر زیاد بود که احتیاجی به تغییر یا بهبود هم در آن‌ها احساس نمی‌شد. زمانی که لپ تاپ را باز می‌کنید، با همان صفحه کلید جزیره‌ای بسیار عالی رو به رو خواهید شد. این صفحه کلید از نور پس‌زمینه هم بهره می برد که می شود میزان نور پس‌زمینه را بنا به احتیاج ، در 16 سطح، تنظیم کرد.

اندازه ی دکمه ها در مدل‌های 11 و 13 اینچی مانند هم است و اختلاف کیبورد این دو مدل، در دکمه های F و دکمه های کاربردی اضافه، مثل کلیدهای تنظیم روشنایی نمایشگر و کم‌وزیاد کردن صداست که در مدل‌های 11 اینچی، اندکی باریک‌تر طراحی شده‌اند. برنامه‌نویسان، نویسندگان و در کل مهم افرادی که با لپ‌تاپ خود خیلی تایپ می‌کنند، از عملکرد بسیار عالی صفحه کلید MacBook Air، خیلی راضی خواهند شد.

علاوه بر صفحه کلید، برند اپل در MacBook Airهای جدید هم از همان تاچ‌پد معروف با روکش شیشه‌ای لپ‌تاپ‌های خود استفاده کرده است. اندازه ی پد بزرگ و عالی  است و دکمه های سخت‌افزاری، به شکل یکپارچه در بدنه‌ی تاچ‌پد وجود دارند. از بهترین خصوصیت این تاچ‌پد می شود به امکان اجرای انواع و اقسام فرمان‌های لمسی تا فرمان‌های چهار انگشتی اشاره کرد. توانایی فورس تاچ هم مثل نمایشگر رتینا هنوز در این مدل از دستگاه های برند اپل دیده نمی شود.

اکنون به سخت‌افزار داخلی این لپ‌تاپ‌ها می‌پردازیم، یعنی جایی که تغییرات نسبت به مدل‌های قبل به وجود آمده ،همه ی مدل‌های MacBook Air 2015 به سری پنجم پردازنده‌های کم‌مصرف Intel Core ULV با کد Broadwell تجهیز شده‌اند که نسبت به مدل‌های سال قبل ، توان کاری بیشتری و در عین حال استفاده ی انرژی کمتری دارند. این پردازنده‌ها، چیپ گرافیکی Intel HD 6000 را به همراه دارند که 20 تا 25 درصد از سری Intel HD 5000 قوی تر بوده و از OpenCL 2.0 و DirectX 12 پشتیبانی می‌کنند. در تست‌های انجام‌شده، قدرت گرافیکی HD 6000، اندازه ی اندکی ازکارت گرافیکی NVIDIA GeForce 820M کمتر بود که اندازه ی مناسبی محسوب می‌شود و می شود از پس انجام بیشتر کارهای گرافیکی به جز اجرای بازی‌های سنگین رایانه ای یا ادیت ویدئو برآید. برای حافظه‌ی داخلی هم، برند اپل بهترین حالت ممکن، یعنی حافظه‌های SSD از نوع Flash با پورت PCI Express را برای MacBookهای 2015 انتخاب کرده که نسبت به حافظه‌های SSD که دارای پورت SATA بودند، سرعت خیلی بیشتری دارد. در سری های گوناگون این لپ تاپ از حافظه‌های داخلی با حجم 128 یا 256 گیگابایت استفاده شده که البته در سری های سفارشی حجم  512 گیگابایت هم وجود دارد. اندازه رم هم در همه ی مدل‌های به‌صورت پیش‌فرض 4 گیگابایت از مدل LPDDR3 با فرکانس 1600 مگاهرتز می باشد که به‌صورت کلی  روی برد قرار گرفته و توانایی اپدیت و ارتقا ندارد. در این مورد هم می شود به‌صورت سفارشی نمونه‌ی 8 گیگابایتی این کالا را خریداری کرد.

همه ی این‌ها در کنار هم باعث شده‌اند تا قدرت پردازشی MacBook Air 2015 برای اجرای کلیه‌ی کاربری‌های روزانه‌ی عمومی، مثل مرورگری اینترنت، چک‌کردن ایمیل، گوش‌کردن به موزیک ، دیدن ویدئو، ادیت عکس و... ، چه در محیط سیستم‌عامل‌های مدل OS X و چه در محیط ویندوز، خیلی ساده و تقریبا بدون ایراد باشد.

با وجود ارائه نسخه‌ی جدید ویندوز OS X با نام El Capitan، همه ی مدل‌های MacBook Air جدید از نسخه‌ی قبلی این ویندوز ، یعنی نسخه‌ی Yosemite استفاده می‌کنند گرچه  به آسانی قابل به‌روزرسانی به نسخه‌ی اوریجینال El Capitan هستند. این نسخه از سیستم‌عامل کمپانی اپل رابطه ی خیلی خوب و روانی بین همه ی ابزارهای اپلی کاربر ایجاد می‌کند و می شود بسیاری از اطلاعات را بین این آلترابوک،  ‌َAll-in-One‌های iMac و گوشی‌های آیفون به اشتراک بگذاریم و به آسانی به آن‌ها دسترسی کامل داشت.

ازآنجایی‌که پردازنده و چیپ گرافیکی این لپ‌تاپ‌ها بر اساس سیستم 14 نانومتری هستند، استفاده انرژی و گرمای تولیدشده به وسیله ی آن‌ها فوق‌العاده کم است. این مسئله دو حسن بزرگ را برای مدل جدید MacBook Air به همراه داشته است. اولین حسن، خنک نگه‌داشتن این سخت‌افزار می باشد که احتیاج به سیستم خنک‌کننده پیچیده و پرسروصدایی ندارد. در کارهای معمولی و روزانه ، سیستم خنک‌کننده MacBook Air اصولا هیچ صدایی تولید نمی‌کند و مثل یک تبلت عمل می‌کند! فقط زمانی می شود  صدای فن خنک‌کننده را شنید که بار محاسباتی سنگینی روی پردازنده‌ی لپ تاپ قرار گیرد که حتی در بدترین وضعیت هم، صدای این فن، اذیت کننده نیست. موضوعی که در اینجا باید گفته شود، در رابطه با بدنه‌ی آلومینیومی لپ تاپ است. ازآنجایی‌که آلومینیوم توانایی زیادی در انتقال گرما دارد، سطح دستگاه مخصوصا قسمت زیرین، در استفاده های  طولانی‌مدت گرم شده و امکان دارد اندکی آزاردهنده باشد. این به معنی عملکرد نامناسب سیستم خنک‌کننده نیست؛ بلکه گرمای تولیدشده به وسیله ی قطعات درون لپ تاپ ، به تندی به وسیله ی بدنه‌ی یکپارچه فلزی، به سطح منتقل شده و به وسیله ی کاربر احساس می‌شود. حسن دوم داشتن سخت‌افزار کم‌مصرف، شارژدهی دستگاه است. تمامی قطعات داخلی این مک‌بوک‌ها مصرف انرژی خیلی کمی داشته و کمپانی اپل هم باتری غیرقابل‌تعویض مدل‌های حال حاضر را اندکی قوی‌تر کرده است. در تست استاندارد مرورگری متوالی اینترنت از طریق Wi-Fi، سری های ز11 اینچی حدود 9 ساعت و سری های 13 اینچی حدود 12 شارژدهی داشتند که نه فقط یک رکورد برای لپ‌تاپ‌های مدل Air برند اپل به حساب می آید می‌شود؛ بلکه خیلی بیشتر از سایر رقبای می باشد. به این ترتیب کاربران MacBook Air 2015 احتیاج خاصی به همراه داشتن شارژر  برق نخواهند داشت. گرچه این اندازه زمان استفاده از ویندوز Mac OS به دست آمد و اگر روی MacBook Air ویندوز را اندازی کنید، این شارژدهی تا 50 درصد کم  خواهد شد. اگر به دنبال بیشترین اندازه ی شارژدهی هستید، بهتر است که از استفاده از ویندوز را منصرف شوید و از مدیریت انرژی بهینه‌تر ویندوز Mac OS لذت ببرید.

قبل از ارائه ی MacBook Airهای 2015 تغییراتی اساسی را هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از نظر طراحی و تولید انتظار داشتیم که فقط مورد اول انجام شده و این دستگاه از لحاظ شکل ظاهری، نمایشگر و امکانات نسبت به نسل گذشته خود تغییری نکرده است.

این مسئله که برند اپل قسمت‌های خارجی را عوض نکرده ، یک ایراد محسوب نمی‌شود. طراحی و دقت تولید MacBook Air اصولا بی ایراد است و صفحه کلید و تاچ‌پد آن از بهترین‌های بازار به حساب می آید. اگر برند اپل روی MacBook Airهای 2015 از نمایشگر IPS با دقت Retina استفاده کرده بود، دیگر واقعا با یک لپ‌تاپ رویایی موتجه می شدیم. با این حال ، حسن های این لپ‌تاپ‌ها خیلی زیادند که می شود به آسانی از نمایشگر آن چشم‌پوشی کرد. بااینکه تغییر خاصی در سری های امسال به وجود نیامده اما ماهیت اصلی MacBook Air به‌عنوان یکی از شیک ترین و جالب ترین لپ‌تاپ‌های فوق‌باریک بازار همچنان پابرجاست.

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

امکان خرید اقساط : وجود دارد
تذکر :
مشتری گرامی امکان دادن یک چک برای هر دو قسط وجود دارد.در صورتیکه پیش قسط بیشتری پرداخت نمایید و یا قصد داشته باشید تعداد اقساط را تغییر دهید امکانپذیر میباشد.ضمنا مبلغ 3 درصد مبلغ فاکتور شما هزینه اعتبار سنجی شرکت بای چک جهت صدور تاییدیه چک میباشد که از مشتریان تایید شده که برای خرید مراجعه مینمایند اخذ میگردد.
مشخصات محصول
ابعاد17 × 227 × 325 ميلي‌متر
وزن1.35 کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCore i5
مدل پردازنده5th Generation - Broadwell
محدوده سرعت پردازندهتا 2.0GHz
فرکانس پردازنده1.6GHz up to 2.7GHz
حافظه ی cache3 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM8 گيگابايت
نوع حافظه ی RAMDDR3
ظرفیت حافظه ی داخلی256 گيگابايت
نوع حافظه ی داخلیSSD
مشخصات حافظه ی داخلیحافظه خشک SSD
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیIntel
مدل پردازنده ی گرافیکیHD Graphics 6000
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکیبدون حافظه‌ي گرافيکي مجزا
اندازه صفحه ی نمایش13 اينچ
نوع صفحه ی نمایشTFT LED-backlit LCD
دقت صفحه ی نمایش1440x900
صفحه ی نمایش ماتندارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
توضیحات صفحه ی نمایشصفحه نمایش 13.3 اینچی با نسبت تصویر 16:9
توضیحات پورت Thunderboltیک عدد پورت تاندربولت 2
درایو نوریفاقد درايو نوري
وبکمدارد
توضیحات وبکمFaceTime HD Camera
مشخصات اسپیکراسپیکرهای استریو
کیبورد با نور پس زمینهدارد
مشخصات تاچ پدپشتیبانی کامل از انواع فرمان‌های چند لمسی تا فرمان‌های سه و چهارانگشتی
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بیسیم WI-FIدارد
توضیحات شبکه بیسیم WI-FI802.11ac
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت شبکه Ethernetندارد
پورت VGAندارد
پورت HDMIندارد
تعداد پورت USB 3.02
تعداد پورت USB 2.00
پورت USB Type-cندارد
پورت Thunderboltدارد
طبقه بندیباريک و سبک، کاربري مالتي‌مديا
شارژدهی با تری12 ساعت
توضیحات باتریباتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 38 وات ساعت
سیستم عاملApple Mac OS
نسخه سیستم عاملX El Captain
امکانات دیگرمجهز به بلوتوث نسخه‌ی 4.0
اقلام همراه لپ تاپآداپتور و کابل برق -دفترچه راهنما
نوع باتری6 سلولی
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*