Close
جستجو

لپ‌تاپ 15 اینچی دل مدل - INSPIRON 15-5559 - J

0 تومان

شعبه ونک : 86086400 021 _ 86086500 021
شعبه جمهوری : 42709 021 _ 66488069 021
*

برای کسانی که زمان زیادی است در زمینه‌ی قطعات دیجیتال و رایانه های شخصی فعالیت می‌کنند، یک سری نام‌ها، جایگاه ویژه ای دارند. برای فردی که زمینه ی شغلی اش به  گوشی‌های موبایل مربوط است، نام‌هایی مانند نوکیا و اریکسون، اصالت ویژه ای دارند و در زمینه ی کامپیوترهای شخصی، مخصوصا لپ‌تاپ، نام شرکت «دل» (Dell) و مخصوصا زیربرندهایی مانند (inspiron) ارزش به خصوصی دارند. هنگامی که لپ‌تاپ‌ها تازه وارد کشور ما شده بودند، برندهایی مانند Lenovo و  MSI خیلی شناخته‌شده نبودند و بیشتر کاربران به سمت دستگاه های تولید شرکت SONY یا DELLمی‌رفتند؛ اما برخلاف NOKIA که دیگر اسمی از آن در صنعت ساخت  گوشی‌های موبایل دیده نمی‌شود، DELL همچنان جایگاه خود را به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر کامپیوترهای شخصی توانسته حفظ کند. زیربرند «اینسپایرون» که سال‌های زیادی از طول عمرش می‌گذرد، در ارتباط با لپ‌تاپ‌های رده‌ی کاربری عادی است که اخیرا و پس از معرفی نسل ششم پردازنده‌های Core یه وسیله ی برند اینتل، مدل جدیدشان با کد 5559 ارائه شد. inspiron 5559، لپ‌تاپ‌هایی ۱۵ اینچی می باشد که امکانات زیادی را با قیمتی مطلوب ارائه می‌دهند.

قانون مشترک در بین همه ی لپ‌تاپ‌های رده‌ی عمومی که در این محدود ه ی قیمتی هستند، ساخته شدن همه ی قاب آن‌ها از جنس پلاستیک است؛ مدل 5559 هم ازاین  قاعده مستثنی نیست. DELL این مدل را در رنگ‌های مختلفی ارائه کرده است که برای مثال می شود به سفید، خاکستری، مشکی، آبی و قرمز اشاره کرد. جدا از رنگ آن ها همه ی مدل‌ها، دارای روکش مات هستند که در برابر جذب اثرانگشت و چربی دست مقاوم هستند. این لپ‌تاپ‌ها تقریبا ۲۵ میلی‌متر ضخامت و حدود ۲٫۱ کیلوگرم وزن دارند؛ نتیجتا در میان لپ‌تاپ‌های میان‌رده‌ی کاربری عمومی، مدل‌هایی ضخیم و سنگین به حساب نمی آید و ایراد خاصی بابت حمل و نقل آن ها نخواهید داشت؛ گرجه باید بدانید که تصور نمی‌توانید این لپ‌تاپ را در کیف‌ و لابه‌لای مدارک و کتاب‌های‌تان قرار دهید، و حتما باید یک کیف مخصوص لپ‌تاپ‌های ۱۵اینچی برای آن تهیه کنید.

به عنوان یک دستگاه میان‌رده، نقص خاصی در تعدد پروزت های مدل 5559 دیده نمی‌شود. از درایورنوری گرفته تا پورت شبکه و خروجی تصویری HDMI، تقریبا هر مدل  دستگاهی را می شود به این لپ‌تاپ‌ها متصل کرد. سه پورت USB هم وجود دارد که فقط یکی از این سه عدد پورت، از استاندارد USB 3.0 پشتیبانی می‌کند و دو عدد دیگر به USB 2.0 محدود شده‌اند. اگر بخواهیم نقصی به اتصالات لپ تاپ  5559 وارد کنیم، باید به نداشتن خروجی VGA و غیبت USB Type-C اشاره کنیم.

به‌جز قطعات داخلی، چیزی که تاثیر بسیار زیادی در قیمت تمام‌شده‌ی یک لپ‌تاپ دارد، مدل صفحه نمایش آن است. همه ی مدل‌های سری 5559 از نمایشگرهایی ۱۵اینچی با پنل LCD، نور پس‌زمینه‌ی LED و تکنولوژی TN استفاده می‌کنند. این مدل صفحه نمایش، هزینه‌ی تمام‌شده‌ی بسیار کمی دارد و در حال حاضر روی بیشتر لپ‌تاپ‌های رده‌میانی و رده‌پایین دیده می‌شود. نقص اصلی این صفحه نمایش ها در این است که نمی‌توانند همه ی گستره ی رنگی را نشان دهند؛ درنتیجه رنگ‌ها اندکی مرده‌تر از آنچه  واقعا هستند نشان داده می‌شوند. همچنین ، گستره ی دید خیلی محدودی دارند یعنی اگر کمی از بقل به صفحه نمایش نگاه کنید، رنگ‌های تصویر به هم می‌ریزند. مورد بعدی این می باشد که صفحه نمایش هیچ‌کدام از مدل‌های سری 5559، روکش مات ندارد؛ در نتیجه دقیقا مانند یک آینه، محیط رامنعکس  می کند. این مسئله مخصوصا در فضا هایی که نور محیط خیلی زیاد است و در حالتی که قرار باشد با لپ‌تاپ در فضاهای خارجی و در زیر نور خورشید کار کنید، اذیت کننده خواهد بود. صفحه نمایش بیشتر مدل‌ها، کیفیت  HD یعنی ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسل دارد که تراکم پیکسلی اندکی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این یعنی فردی که خیلی با متون سروکار دارند، امکان دارد که دچار خستگی چشم شوند؛ اما بعضی از مدل‌های گران‌تر مدل 5559، به صفحه نمایش هایی با کیفیت FullHD تجهیز شده‌اند که نه‌تنها نقص کم‌بودن تراکم پیکسلی در آن‌ها برطرف شده است، بلکه برای گرافیست‌ و تدوین‌گرها و به‌طورکلی افرادی که قرار است با عکس و ویدیو کار کنند ، بهتر خواهد بود.

در پایین قسمت جلویی لپ‌تاپ، دو اسپیکر استریو قرار دارد که به تکنولوژی Waves MaxxAudio مجهز هستند. به‌عنوان دو اسپیکر کوچک در یک لپ‌تاپ رده‌میانی، اسپیکر های 5559 صدای رسا و شفافی دارند و برای یک کاربر خانگی که قرار نیست به ادیت حرفه‌ای صدا بپردازد، کافی به نظر می آید. گرچه همیشه می شود در صورت مورد  نیاز از یک جفت بلندگوی خارجی یا هدفون هم استفاده کرد.

قبل از اینکه در مورد خود صفحه کلید لپ تاپ صحبت کنیم، لازم است اشاره‌ای به استراحتگاه دست داشته باشیم که جنسی کاملا نرم دارد و اگر ساعت‌ها هم با صفحه کلید لپ تاپ  5559 تایپ کنید، احساس خستگی نخواهید کرد. اما خود صفحه کلید، به صورت جزیره‌ای با دکمه های بزرگ و جدا از هم طراحی شده است که اتفاقا دکمه ها فاصله‌ی بسیار مطلوبی از هم دارند تا میزان خطاهای تایپی شما را کم کنند. برند دل ادعا کرده که صفحه کلید این لپ‌تاپ‌ها، در برابر نفوذ مایعات دوام دارد ؛ ولی با این حال بهتر است که مراقب لیوان چای یا قهوه‌ی اول صبحتان باشید. از سمت دیگر، جای زیادی برای حرکت دکمه ها در نظر گرفته نشده و این مسئله امکان دارد روی سرعت تایپ‌کردنتان اثر بدی بگذارد؛ گرچه این مسئله فقط تا زمانی درست است که به صفحه کلید لپ تاپ عادت نکرده باشید. همچنین خبری از نور پس‌زمینه نیست که البته در این مورد فقط در میزان  خیلی کمی از لپ‌تاپ‌هایی که قیمت مشابهی دارند، وجود دارد.

در وسط استراحتگاه دست، تاچ‌پد لپ‌تاپ وجود دارد که سطحی صاف و صیقلی دارد و انگشت دست به آسانی و بدون هیچ ایرادی روی آن سر می‌خورد. تاچ‌پد چیزی در حدود ۸۰ سانتی‌متر مربع مساحت دارد و جای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این تاچ‌پد از همه ی اقسام فرمان‌های چندلمسی هم پشتیبانی می‌کند.

همه ی مدل‌های سری 5559 از پردازنده‌های نسل ششم Intel Core بهره می برند. برند دل، از پردازنده‌های با ولتاژ پایین Core i5 و Core i7 برای این مدل استفاده کرده است. این پردازنده‌ها، نیرو ی کمتری در قیاس با پردازنده‌های با ولتاژ استاندارد دارند؛ اما درعوض انرژی کمتری هم استفاده می‌کنند. گزینش مدل مناسب از بین همه ی  مدل‌ها کاملا به نیاز و مدل استفاده از لپ‌تاپ برمی‌گردد. اگر به دنبال تندترین عملکرد هستید، باید به سمت مدل‌هایی بروید که از پردازنده‌ی Core i7 و ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم استفاده می‌کنند. و اگر دوست دارید کارهای گرافیکی هم با لپ‌تاپتان انجام دهید، به سمت مدل‌هایی بروید که از تراشه‌ی گرافیکی AMD Radeon R5 با چهار گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی بهره می برند. اگر هم کار ویژه ای قرار نیست انجام دهید، مدل‌هایی با پردازنده‌های Core i5 و ۴ گیگابایت رم کافی خواهند بود.نکته‌ی خوب اینکه سیستم خنک‌کننده‌ی این لپ‌تاپ‌ها به آسانی از عهده ی خنک‌کردن پردازنده برمی‌آید و حتی زمان اجرای محاسبات سنگین هم، دمای قسمت‌های گوناگون بدنه در سطح خوبی باقی می‌مانند.

کمپانی سازنده ادعا کرده که باتری چهارسلولی این لپ‌تاپ‌ها می‌تواند تا بیشتر از ۷ ساعت، لپ‌تاپ را شارژ نگه دارد. اما درعمل، اگر فقط قرار باشد با لپ‌تاپتان در اینترنت جستجو کنید و روشنایی نمایشگر را هم روی بیشترین حالت قرار ندهید، می شود انتظار چیزی حدود 5 تا 6 ساعت شارژدهی را داشته باشید. البته این موضوع بسته به مدل پردازنده‌ی مرکزی می‌تواند نیم‌ساعتی بیتر یا کمترشود.

برای کاربری که قصد انجام کار خاصی با لپ‌تاپش را ندارد و می‌خواهد با کمترین پول صاحب یک لپ تاپ شود، گزینه های زیادی وجود دارند. کمپانی های تولیدکننده‌ی کامپیوترهای شخصی مجبورند که از امکانات یا دقت ساخت دستگاه بزنند تا بتوانند هزینه‌ی تولید نهایی را کم کنند. لپ‌تاپ‌های DELL سری Inspiron 5559 هم یکی از همین لپ‌تاپ‌ هاست که ایراد ویژه ای ندارد. DELL سعی کرده به یک تعادل خوب بین کیفیت، اجرا، امکانات و قیمت لپ تاپ برسد؛ در نتیجه اگر به دنبال یک لپ تاپ خوب  می‌گردید و دوست ندارید که پول زیادی هم بدید، نگاهی جدی به این لپ‌تاپ‌های ساخت شرکت DELL بیندازید.

خرید از : شعبه ونک42709 - 88647891
خرید از : شعبه جمهوری66488069 - 66952002

مشخصات محصول
ابعاد25.6 × 267 × 381 ميلي‌متر
وزن2.16 کيلوگرم
سازنده ی پردازندهIntel
سری پردازندهCore i7
مدل پردازنده6500U
محدوده سرعت پردازنده2.5 تا 2.8 گيگاهرتز
فرکانس پردازنده2.50GHz up to 3.1GHz
حافظه ی cache4 مگابايت
ظرفیت حافظه ی RAM8 گيگابايت
ظرفیت حافظه ی داخلیيک ترابايت
نوع حافظه ی داخلیهارد ديسک
شرکت سازنده پردازنده ی گرافیکیAMD
مدل پردازنده ی گرافیکیRadeon R5 M335
حافظه ی اختصاصی پردازنه ی گرافیکی4GB
اندازه صفحه ی نمایش15.6 اينچ
نوع صفحه ی نمایشTFT LED-backlit LCD
دقت صفحه ی نمایش1366x768
صفحه ی نمایش ماتندارد
صفحه ی نمایش لمسیندارد
توضیحات صفحه ی نمایشنسبت تصویر 16:9
درایو نوریDVD-RW
وبکمدارد
کیبورد با نور پس زمینهندارد
حسگر اثر انگشتندارد
کارت خواندارد
مودمفاقد مودم
شبکه بیسیم WI-FIدارد
بلوتوثبلوتوث داخلي
پورت VGAندارد
پورت HDMIدارد
تعداد پورت USB 3.01
پورت USB Type-cندارد
پورت Thunderboltندارد
پورت Serialندارد
طبقه بندیکاربري عمومي
نوع باتری4 سلولي
سیستم عاملفاقد سيستم‌عامل
اقلام همراه لپ تاپشارژر و کابل برق,دفترچه راهنما
نوع حافظه ی RAMDDR3
تعداد پورت USB 2.02
پورت شبکه Ethernetدارد
مشخصات حافظه ی داخلی5400RPM
توضیحات درایو نوریDVD-RW Super Multi Burner
توضیحات وبکمHD 720p
مشخصات اسپیکربلندگوهای داخلی استریو
توضیحات شبکه بیسیم WI-FI802.11b/g/n
توضیحات پورت شبکه Ethernet10/100
شارژدهی با تری5:00 ساعت
توضیحات باتریباتری لیتیوم-یون با ظرفیت 40 وات‌ساعت
نسخه سیستم عاملDOS
بررسی و نظر خود را بنویسید بستن فرم نظر دهی
  • تنها کاربران عضو می توانند بررسی خود را بنویسند
*
*
بد
عالی
*
*
*
*