Close
جستجو
بازگشت به همه مقاله ها

لیست معیارهای پنج مرحله‌ای خرید اولین گوشی‌هوشمند برای کودک

خرید اولین گوشی برای کودک یک تحول بزرگ است. چرا که تلفن همراه نه تنها برای امنیت، بلکه برای آموزش مسئولیت‌پذیری هم ابزار مهمی به شمار می‌آید. در حالی‌که برای بسیاری از مردم دوام و قیمت، نکته‌هایی هستند که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کرد. در این‌جا به فاکتورهایی اشاره می‌کنیم که باید قبل از خرید اولین گوشی برای کودک به همان اندازه مورد تأکید قرار بگیرند.

محافظت در برابر نور آبی
بیشتر رشد کودک در زمان خواب شکل می‌گیرد، پس طبیعی است که نخواهید چیزی مانع آن شود. وقتی که بچه‌ها برای بازی کردن مدام به گوشی‌های خود خیره می‌شوند، شما احتمالاً نگران تأثیر نور آبی بر خواب آن‌ها خواهید شد و حق هم دارید. این امر باعث خارج شدن ساعت بدن از ریتم طبیعی، اختلال در خواب و احتمالاً منجر به مشکلات جدی‌تری در درازمدت می‌شود. پس چرا اصلاً چنین ریسکی را بپذیریم؟ جدا از محدودیت‌های استفاده از گوشی برای کودک، باید اطمینان داشت که خود گوشی هم چشم‌های کاربر را از هر گونه آسیب احتمالی محافظت می‌کند.

پیشنهاد ما به شما گلکسی S10 سامسونگ با نمایشگر AMOLED
صفحه‌نمایش گلکسی S10 بدون افت کیفیت، چشم‌ها را در مقابل نور مضر آبی محافظت می‌کند. در نتیجه 10 سال پیش‌رو بودن در زمینه تلفن همراه، گلکسی S10e، گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس عصر جدیدی در دنیای گلکسی آغاز کرده است. هر گوشی با نوآوری‌های تلفن همراه نسل بعدی همراه است.

قانون طلایی وضع قوانین دیجیتال
زمانی که دستگاهی را در اختیار کودک می‌گذارید باید به صورت مداوم از ابزار کنترل والدین استفاده کنید. از بازی‌های اعتیادآور گرفته تا اپلیکیشن‌های اجتماعی نامناسب، نمونه‌هایی هستند که شما هرگز مایل نیستید که کودکان هنگام آنلاین بودن با آن‌ها روبه‌رو شوند. برنامه‌ی مناسبی مانند  Samsung Kids در گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ خیال والدین را نسبت به وبسایت‌ها و محتواهای نامناسب کاملا راحت می‌کند. در حالت کودک، فرزندان‌ می‌توانند در یک فضای امن و کنترل شده با بازی‌ها و برنامه‌های مناسب سرگرم شوند و آموزش ببینند.
برای نظارت از راه دور می‌توانید از اپلیکیشن‌های ویژه مدیریت والدین استفاده کنید. در منوی تنظیمات گوشی‌های سامسونگ بخشی به نام Digital Wellbeing and parental controls وجود دارد، با انتخاب گزینه Parental controls می‌توانید برنامه Google Family Link for parents را دریافت و از قابلیت‌های این برنامه بهره ببرید.

بررسی ایمنی برای کودک خود انجام دهید
در ذهن همه ما تصویر کودکانی که به گوشی‌های خود چسبیده‌اند حک شده است. با توجه به این‌که این موضوع در صدر معیار عادت‌های بد با گوشی‌های هوشمند قرار دارد، جای تعجب نیست که جامعه‌ نگران تأثیر احتمالی این اشعه روی ذهن‌ها و بدن‌های در حال رشد است. اگر شما هم نگران هستید، موقع انتخاب اولین گوشی آهنگ ثابت جذب SAR را بررسی کنید. آهنگ ثابت جذب واحد اندازه‌گیری میزان انرژی فرکانس رادیویی جذب‌شده توسط بدن هنگام استفاده از تلفن است. اگرچه دانشمندان و محققان هنوز بر سر این موضوع که اشعه موبایل تا چه حد خطرناک است توافق ندارند اما هیچ‌وقت کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند.

مراقبت از هویت کودکان
کودکان اغلب گوشی خود را گم و یا بدون توجه رها می‌کنند. این یکی از واقعیت‌های زندگی است. بنابراین کاملاً طبیعی است که نگران قرار گرفتن اطلاعات شخصی یا حساب‌های کاربری آن‌ها در اختیار افراد ناسالم باشیم. اما اگر اطلاعات آن‌ها در تمام لحظه‌ها امن باشد چطور؟ گذرواژه‌های نوشتاری و از مد افتاده را رها کنید و به دستگاه‌هایی بنگرید که خدمات مدیریت هویتی در حد Samsung Pass را در اختیار شما قرار می‌دهند. با حسگرهای اثر انگشت و تکنولوژی تشخیص چهره، تلفن همراه و هر حساب کاربری که نیاز به ورود دارد فقط با استفاده از داده‌های بیومتریک قابل باز شدن هستند.

همیشه بپرسید که آیا Wi-Fi عمومی امن است؟
باز بودن Hotspot می‌تواند امکانات زیادی را در اختیار شما قرار دهد، اما به چه قیمتی؟ حتماً درباره امنیت دیجیتال صحبت کنید، اما به یاد هم داشته باشید کودکی که برای اولین بار از تلفن همراه استفاده می‌کند ممکن است نداند که چگونه هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی ایمنی را رعایت کند. مخصوصاً در عصر هک کردن اطلاعات Snap Chat و اینستاگرام؛ از آن‌جا که شما همیشه در کنار آن‌ها نیستید چرا کار با به خود تلفن همراه نمی‌سپارید؟ به دنبال دستگاهی باشید که در برابر بدافزارها و خطرها ایستادگی می‌کند به طور مثال گوشی گلکسی A51 سامسونگ با پلتفرم Samsung Knox به شما این خیال آسوده‌ را می‌دهد.

آماده هستید که دست به کار شوید؟
از اطلاعات کودکان، چشم‌هایشان و سلامت عمومی آن‌ها با گوشی قدرتمندی که هوای آن‌ها را در هر شرایطی دارد محافظت کنید. با تلفیق پلتفورم امن همچون Samsung Pass و Knox، شما می‌توانید با خیال راحت استراحت کنید، در حالی که می دانید اطلاعات شخصی آن ها و امنیت عمومیشان در همه لحظه‌ها در دستانی قابل اطمینان است. با وجود همه قابلیت‌هایی که گوشی‌ها و برنامه‌ها در اختیار والدین می‌گذارند اما نمی‌توان تمامی کارها را بر عهده نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها گذاشت؛ توجه مداوم و صحبت‌کردن با کودکان و نوجوانان موثرترین شیوه و طلایی‌ترین قانون است.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی