Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

سامسونگ سهام خود را برای آزاد کردن نقدینگی میفروشد

1395/06/29

سامسونگ سهام خود را برای آزاد کردن نقدینگی

به سه شرکت مختلف میفروشد

 

سامسونگ اخیرا اعلام نمود به منظور افزایش پول نقد سهام خود را به چهار شرکت فناوری مختلف به فروش رسانده است. غول فناوری کره ای سهام خود را به شرکت هایی از جمله تامین کننده هلندی تجهیزات و تراشه ها ASML، سیگیت، شارپ و رمبوس فروخته است.

یکی از مقامات شرکت در گفتگو با رویترز ضمن تایید خبر اظهار داشت کل درآمد حاصل از فروش به رقم 888.85 میلیون دلار رسیده اما وی در مورد زمان فروش این سهام ها هیج صحبتی نکرد.

ابتدای ماه گذشته سامسونگ اعلام نمود قصد دارد نیمی از سهام خود را به ASML با قیمتی در حدود 675 میلیون دلار به فروش برساند؛ این در حالیست که مجموعا 4.2 درصد سهامش در سیگیت، 4.5 درصد در رمبوس  و 0.7 درصد در شارپ کرب  واگذار شده است.

براساس قیمت تمام شده در روز جمعه ارزش سهام سامسونگ در شارپ، رمبوس و سیگت چیزی در حدود 456 میلیون دلار است. سامسونگ برای شفاف سازی بیشتر اعلام نمود فروش این سهام ها بر روابط همکاری این شرکت ها تاثیر نمی گذارد

شرکت سامسونگ قصد دارد تا با پاک سازی بخش های مختلف تجاری خود تمرکز خود را بر روی هسته اصلی کسب و کار از جمله بخش های موبایلی، نیمه هادی و لوازم خانگی صرف گذاشته و درآمد حاصل از این واگذاری ها را برای سرمایه گذاری  

در جهت بهبود کسب و کار اصلی خود صرف نماید. این شرکت همچنین به منظور تحقق این هدف بخش پرینترهای خود را به قیمت 1.05 میلیارد دلار به کمپانی HP فروخت.

سامسونگ سنتر شما را در جریان آخرین اخبار روز دنیای سامسونگ قرار می دهد...

 

منبع : Sammobile

 

 

www.samsungcenter.ir
 

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی