Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

سامسونگ در فکر تولید تراشه های گرافیکی است

1395/06/20

سامسونگ در حال مذاکره با شرکت های انویدیا وAMD برای بهره گیری از

تکنولوژی GPU است

 

اخیرا گزارشات جدیدی منتشر شده که خبر از تلاش سامسونگ برای توسعه یک تراشه گرافیکی به منظور استفاده آن ها در داخل چیپست اسمارت فون های نسل بعدی خود می دهد. تراشه های اگزینوس این شرکت  

در ابتدا قرار بود چیپست های اگزینوس ساخته این شرکت در تولید گلکسی نوت5 به کار گرفته شود، اما این طرح تحقق نیافت و اخیرا اطلاعات جدیدی راجع به این موضوع به گوش می رسد.

در حال حاضر سامسونگ در تولید تراشه های اگزینوس خود از  پردازنده های گرافیکی سری ARM-Mali  استفاده می کند.

براساس گزارشی که به دست ما رسیده، سامسونگ در حال مذاکره با شرکت های AMD و انویدیاست تا پردازنده های گرافیکی تحت لیسانسو با برند تجای یکی از این دو شرکت با یکپارچه سازی با هسته های مونگوس در داخل چیپست های اگزینوس به کار گیرد.

در حال حاضر سامسونگ به پردازنده های  NVIDIA  تمایل بیشتری دارد چراکه در ساخت این چیپ های گرافیکی از معماری   Pascal بهره گرفته شده است. با توجه به اینکه کمپانی سونی اخیرا کنسول بازی PS4 4K خود را با بهره گیری از تراشه AMD روانه بازار کرده، این بدان معنی نیست که سامسونگ دست رد به سینه تراشه های AMD می زند.

از طرفی دیگر مدتیست شایعه شده قرار است در تولید چیپست های اگزینوس سال آینده سامسونگ، معماری سیستم ناهمگون یا همان HSA به کار گرفته شود.

سامسونگ در چیپست های سال آینده خود قصد دارد تا معماری سیستم ناهمگون یا همان Heterogeneous System Architecture - HSA را مورد استفاده قرار دهد.

همچنین غول فناوری کره ای در نظر دارد تا پشتیبانی از مودم های CDMA را به دیگر امکانات چیپ ست های اگزینوس خود اضافه کند. سامسونگ قصد دارد تا نسل بعدی تراشه های خود را در سپتامبر 2017 بر روی  مودم های CDMA مورد بررسی و  آزمایش قرار دهد.

احتمال می رود تا پرچمدار گلکسی اس9 با بهره گیری از تراشه اگزینوس از شبکه CDMA پشتیبانی کند. سامسونگ با این کار خودکفا شده و طی سال های آتی ضربه سختی را به شرکت کوالکام وارد می کند.

سامسونگ سنتر شما را در جریان آخرین اخبار روز دنیای سامسونگ قرار می دهد...

 

 

منبع : Sammobile

 

 

www.samsungcenter.ir

 

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی