Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

سامسونگ از تلویزیون‌های جدید میکرو LED با اندازه‌های بزرگ‌تر رونمایی کرد

1400/10/14

کمپانی سامسونگ پیش از آغاز نمایشگاه CES 2022 از سری جدید مانیتورها و تلویزیون‌های خود برای سال 2022 رونمایی کرد. سری جدید تلویزیون‌های سامسونگ شامل مدل‌های جدید میکروLED، محصولات Neo QLED (مینی LED) و تلویزیون‌های لایف‌استایل است. تلویزیون‌های میکرو LED جدید ساخت کمپانی کره‌ای در اندازه‌های بیش‌تری عرضه شده و از کیفیت تصویر بهتر و عملکرد صوتی مطلوب‌تری برخوردار خواهند بود.

به گزارش سم موبایل، تلویزیون‌های میکرو LED جدید سامسونگ اکنون در اندازه‌های ۸۹ اینچ، ۱۰۱ اینچ و ۱۱۰ اینچ قابل دسترس هستند. این مدل‌ها از صفحه‌نمایش 4K با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند. به گفته‌ی سامسونگ، در هر یک از این تلویزیون‌ها از ۲۵ میلیون میکرو LED استفاده شده که این ویژگی می‌تواند به تولید رنگ و نور خاص کمک کرده و علاوه‌ براین رنگ مشکی را نیز با عمق بیشتری نمایش دهد.

اکنون تلویزیون‌های میکرو LED جدید سامسونگ دارای عمق مقیاس خاکستری 20 بیتی هستند. این موضوع به‌ معنای امکان بازتولید رنگ‌ها با دقت بالاتر و توانایی ارائه 1 میلیون سطح مختلف از روشنایی و رنگ است. این تلویزیون‌ها فضاهای رنگی DCI-P3 و Adobe RGB را به‌طور کامل پوشش داده و رنگ‌ها را به شکلی واقعی نمایش می‌دهند. تلویزیون‌های میکرو LED جدید سامسونگ به لطف روشنایی بالا، حجم رنگ 100 درصدی و نمایش ایده‌آل رنگ مشکی در زمینه پخش محتوای HDR دارای عملکردی فوق‌العاده هستند. البته این تلویزیون‌ها با استانداردهای +HDR10 و AMD FreeSync Premium نیز سازگاری دارند.

این تلویزیون‌های میکرو LED جدید همچنین به اسپیکرهای باکیفیتی در بخش بالا، پایین و لبه‌ها مجهزند. سامسونگ همچنین پشتیبانی از دالبی‌اتموس را به این محصولات اضافه کرده که صدای فراگیر را با بلندگوهای چندکاناله ارائه دهد. از جنبه نرم‌افزاری نیز این تلویزیون‌ها نسخه جدیدی از سیستم‌عامل تایزن سامسونگ را اجرا خواهند کرد. این پلتفرم از قابلیت‌هایی نظیر پیشنهاد محتوا، اپلیکیشن‌های متعدد و حتی امکانات مربوط به گیمینگ ابری برخوردار است. در این راستا کمپانی با برخی سرویس‌های گیمینگ ابری شامل Google Stadia،Nvidia GeForce Now و Utomik همکاری نموده است. همچنین کاربران با استفاده از مشخصه Watch Together ضمن برقراری تماس ویدیویی قادر به تماشای محتوا به‌همراه دوستان خود خواهند بود. بعلاوه تلویزیون‌های جدید از ابزارهایی نظیر Samsung Health، SmartThings، دستیار صوتی بیکسبی و Gaming Hub برخوردار هستند. به لطف وجود یک ابزار کالیبراسیون نمایشگر، کیفیت تصویر تلویزیون می‌تواند بیش از پیش ارتقاء پیدا کند. کالیبراسیون در حالت Basic Mode تنها 30 ثانیه زمان خواهد برد؛ در حالی‌که اجرای این فرآیند در حالت Professional Mode نیازمند 10 دقیقه زمان خواهد بود.

این شرکت کره‌ای همچنین پلتفرم کاملاً جدید NFT را به مجموعه‌ی تلویزیون‌های هوشمند ۲۰۲۲ خود اضافه کرده است و کاربران می‌توانند از آن برای یافتن، خرید و تجارت آثار هنری دیجیتال بهره ببرند. سامسونگ اطلاعات مربوط به قیمت‌گذاری تلویزیون‌های جدید خود را اعلام نکرده است؛ اما با توجه به فناوری جدید نمایشگر و اندازه بسیار بزرگ این تلویزیون‌ها، قیمت‌گذاری آن‌ها احتمالا بسیار گران خواهد بود. بعلاوه زمان عرضه این محصولات نیز اعلام نشده است؛ اما انتظار می‌رود که فروش تلویزیون‌های جدید در برخی بازارهای مهم و منتخب تا پیش از پایان دوره 3 ماهه نخست سال 2022 آغاز شود.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی