Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

رونمایی سامسونگ از نمایشگر اولد جدید با استقامت بسیار بالا در برابر خمش

1400/09/06

سامسونگ یکی از بازیگران اصلی در صنعت ساخت نمایشگرهای اولد محسوب می‌شود. این برند در خط مقدم بازار نمایشگرهای اولد با اندازه کوچک پیشتاز بوده و اکنون از جزئیات مربوط به پنل‌های اولد انعطاف‌پذیر نسل آینده خود پرده برداشته است. ظاهراً این غول کره‌ای در شرف رونمایی از دستگاه پرچم‌دار آینده خود است.

با توجه به جزئیات اعلام شده در مورد نمایشگر جدید، استقامت و طول عمر خمش درپنل انعطاف پذیر اولد سامسونگ به میزان قابل توجهی ارتقاء یافته است. در شرایط استفاده معمولی، کاربران قادر به باز و بسته کردن نمایشگر برای 200 هزار بار بدون وارد آمدن هرگونه آسیبی خواهند بود. به گفته سامسونگ این نمایشگر در صورت استفاده معمول برای مدت 5 سال دوام خواهد آورد.

سامسونگ همچنین از یک روکش شیشه ای بسیار نازک (UTG) به منظور محافظت بهتر از نمایشگر جدید خود استفاده می کند. این گلس در واقع بین دوام پنل و جلوه های نمایشگر آن تعادل برقرار میکند. جزئیات منتشر شده توسط سامسونگ در مورد انحنای صفحه نمایش نیز نشان می دهد که شعاع تاشوندگی به 1.4R (معادل 1.4 میلی متر) رسیده است. این موضوع مزایایی نظیر کاهش پیچیدگی طراحی لولا، کاهش هزینه‌های تولید و در عین‌حال به حداقل رسیدن فشار خمش را به‌همراه دارد.

بر اساس برنامه زمانی معمول، سامسونگ محصولات جدید خود در حوزه نمایشگر را طی ماه‌های آینده عرضه خواهد کرد. بدیهی است که محصول آینده کمپانی یک اسمارت‌فون تاشو جدید خواهد بود.

سامسونگ تولید پنل های اولد خود را افزایش خواهد داد

سامسونگ به عنوان یکی از پیشروترین تولیدکنندگان قطعات با تکنولوژی بالا، دستاوردهای زیادی در زمینه گوشی های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و تلویزیون ها به دست آورده است. این شرکت به منظور پاسخ‌گویی به تقاضای رو به رشد بازار تولید پنل‌های اولد را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده است. به گزارش وبسایت Digitimes، سامسونگ قصد دارد تا میزان تولید پنل‌های اولد کوانتوم دات (QD-OLED) را برای تلویزیون ها و پنل های قدیمی فناوری رایانه در کره جنوبی افزایش دهد.

در حال حاضر تولید صفحه نمایش LCD برای تلویزیون‌ها متوقف شده و در کارخانه L7-2، تجهیزات تولید پنل‌های تلویزیون ال سی دی با دستگاه های ساخت پنل‌های اولد نسل ششم با حداکثر ابعاد 1500×1850 میلی‌متر جایگزین شده است. از این پنل‌ها در دستگاه‌های الکترونیکی کوچک و متوسط استفاده می شوند.

در کارخانه L8-1 بخشی از تجهیزات تولید نمایشگرهای LCD بزرگ حذف شده و فضای آزادسازی شده جهت ایجاد خط تولید پنل‌های مخصوص تلویزیون‌های اولد با نقاط کوانتومی مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس پیش‌بینی‌ها این کارخانه هر ماهه قادر به تولید حداکثر 30 هزار پنل خواهد بود. به‌طور کلی کارخانه L8-1 هر ساله امکان تولید حداکثر 1 میلیون دستگاه تلویزیون اولد کوانتوم دات در اندازه‌های 55 و 65 اینچی را فراهم می‌کند. در همین حال، سامسونگ قصد دارد تجهیزات نمایشگر LCD خود را به کمپانی چینیBOE Technology یا China Star Optoelectronics Technology (CSOT) بفروشد.

با توجه به وجود فضای خالی در کارخانه L8-1، تولید پنل‌های تلویزیونی QD-OLED از نسل اولد 8.5 (با ابعاد 2200×2500 میلی‌متر) در این مکان آغاز می شود. این فناوری بسیار مقرون به صرفه تر از نسخه نسل ششم خواهد بود.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی