Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

دوران تولید مدل های سری گلکسی نوت سامسونگ به سر آمده است

1400/09/06

با انتشار رندرهای گوشی هوشمند گلکسی S22 اولترا، برای اولین بار مشخص شد که شرکت سامسونگ در حال خداحافظی تمامی مدل های آینده سری گلکسی نوت است. بر اساس آخرین گزارش، چنین سناریویی حقیقتا در حال وقوع است. در واقع تولید کلیه مدل‌های خانواده گلکسی نوت سامسونگ تا پایان سال جاری متوقف خواهد شد. در نتیجه غول کره‌ای برای افزایش میزان فروش گوشی های خود به‌دنبال کشف راهکارهای دیگری خواهد رفت که در ادامه به آن‌ می‌پردازیم.

انتظار می رود سامسونگ ویژگی های گلکسی نوت را با گلکسی S22 اولترا و گلکسی زد فولد 4 ادغام کند و در عین حال تولید گوشی های تاشو خود را افزایش دهد.

بر اساس گزارش وبسایت ETNews، کمپانی سامسونگ از زمان عرضه سری گلکسی نوت 20 در سال 2020 حدود 3.2 میلیون دستگاه از این مدل را تولید کرده و انتظار می‌رود که ساخت این مدل تا پایان سال جاری متوقف شود. از آنجا که این شرکت هیچ برنامه ای برای عرضه محصولات جایگزین ندارد؛ لذا بدیهی است که این اسمارت‌فون آخرین مدل قابل عرضه به بازار از سری گلکسی نوت به‌شمار خواهد رفت. با این حال گلکسی S22 اولترا با وجود الگوی طراحی جعبه‌ای شکل و پشتیبانی از قلم S Pen احتمالا موجب فراموشی سری گلکسی نوت از سوی طرفداران این خانواده خواهد شد.

با این حال، سامسونگ باید تمام ویژگی‌های سری گلکسی نوت ۲۱ را با گلکسی اس ۲۲ اولترا ادغام کند تا اطمینان حاصل شود که مصرف‌کنندگان به پرچم‌دار آینده عادت می‌کنند یا از نحوه ارائه شکایت نمی‌کنند. همچنین با توقف تولید سری گلکسی نوت در فروش کلی اسمارت‌فون‌های سامسونگ نوعی خلاء ایجاد می‌شود. بنابراین چگونه این شرکت می تواند چنین شکاف بزرگی را پر کند؟

طبق گزارش اخیر با توجه به اینکه سامسونگ در زمینه تولید گوشی‌های تاشو پیشتاز است؛ بنابراین، این شرکت تولید چنین گجت هایی را افزایش خواهد داد. در این راستا انتظار می‌رود که تولید این دستگاه‌ها در سال 2022 به 13 میلیون برسد. بنابراین آمار فروش این گوشی ها از سری گلکسی نوت فراتر خواهد رفت. تولید انبوه گوشی های گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ احتمالا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ آغاز می شود. تولید سری گلکسی نوت نیز در همین بازه زمانی آغاز می شود. به نظر شما با توجه به استراتژی جدید سامسونگ، تصمیم کمپانی برای توقف تولید سری گلکسی نوت تا چه اندازه ناامیدکننده خواهد بود؟

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی