Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

جایگزینی آیفون با هدست واقعیت مجازی دست کم تا 10 سال آینده

1400/09/08

تحلیلگر معروف و شناخته شده اپل مینگ چی کو می‌گوید گوشی های آیفون تا ۱۰ سال آینده عرضه خواهند شد و پس از آن کوپرتینویی‌ها، هدست واقعیت افزوده را جایگزین آیفون خواهند کرد. اگرچه اپل یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری در تمام دوران محسوب می‌شود، تیم کوک مدیر عامل آن به خوبی می‌داند که کسب‌وکار آن‌ها نمی‌تواند روی تنها یک محصول اتکا کند و تاکنون، نیمی از درآمد غول فناوری به فروش گوشی‌های آیفون وابسته است. آقای کو با در نظر گرفتن این موضوع، معتقد است که آینده اپل با واقعیت افزوده و موفقیت هدست AR این شرکت گره خورده است.

یادداشت کو شامل نظرات جالب و مهمی می‌شود؛ اول از همه معتقد است که اپل تا ده سال دیگر هدست واقعیت مجازی را جایگزین آیفون خواهد کرد و اینکه به زودی قرار است در یک دنیای واقعیت مجازی زندگی کنیم و مدیر عامل اپل، گفته است که به عنوان یک فناوری شیفته آن است.

خداحافظی با آیفون و خوش آمدگویی به واقعیت مجازی

آیفون اولین بار در سال ۲۰۰۷ توسط استیو جابز، به جهانیان معرفی شد. با نگاهی گذرا به گذشته می‌توان دریافت که تاثیری که آیفون داشته است، به معنای واقعی کلمه دنیا را با صفحه نمایش لمسی و عملکرد سیستمی خود تغییر داده استعادلانه خواهد بود اگر بگوییم که صنعت تولید گوشی‌های هوشمند بدون آیفون کامل نمی‌شد. بخشی از این تکامل و توسعه یافتگی را مدیون اپل هستیم. کو در یادداشت‌هایش درباره آینده آیفون می‌نویسد که این شرکت مصمم است تا ده سال دیگر آیفون را با واقعیت مجازی جایگزین کند.

مینگ چی کو در یادداشت هایش درباره آینده آیفون می نویسد که این شرکت مصمم است تا ده سال دیگر آیفون را با واقعیت مجازی جایگزین کند. همچنین اضافه می‌کند که بر اساس تقاضایی که برای عملکرد بالای CPU وجود دارد، اپل می‌خواهد یک میلیارد واحد از هدست واقعیت مجازی‌اش را عرضه کند. همچنین بیان می‌کند که در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال آیفون وجود دارد. اگر هدف اپل جایگزین کردن هدست واقعیت مجازی در طی ده سال باشد، به این معنی است که اپل در ۱۰ سال آینده حدود یک میلیارد دستگاه خواهد فروخت.

آقای چی کو در یادداشت‌هایش نوشته است که اپل هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته و باید ببینیم که می‌خواهد در دهه آتی این فناوری را جایگزین آیفون کند یا نه! همچنین این تحلیلگر می‌گوید در صورت وقوع این جایگزینی محصول جدید باید به جای پشتیبانی کردن از برنامه‌های اختصاصی از طیف وسیع‌تری از برنامه‌ها پشتیبانی کند.

این تحلیلگر در ادامه یادداشت خود می‌افزاید که:

عرضه هدست واقعیت مجازی به عنوان یک وسیله جانبی برای مک یا آیفون، منجر به رشد این محصول نخواهد شد. از طرفی هدست واقعیت افزوده ای که به طور مستقل کار می‌کند، اکوسیستم خاص خود را دارد و تجربه کاربری کامل و منعطفی را به ارمغان خواهد آورد.

هدست واقعیت مجازی اپل دو پردازنده دارد

تحلیلگر اپل همچنین عنوان می‌کند که اگر اپل واقعا قصد دارد هدست واقعیت افزوده را در ده سال آینده جایگزین آیفون کند باید تغییر بزرگی در تجارت خود ایجاد کند. همچنین عنوان می‌کند اولین هدست اپل در اواخر سال ۲۰۲۲ روانه بازار خواهد شد و غول فناوری از نوعی پردازنده رده بالا مانند تراشه M1 در آن استفاده خواهد کرد. مینگ چی کو همچنین ادامه می‌دهد که انتظار دارد این هدست اپل از نمایشگر اولد 4K برخوردار باشد.

واقعیت مجازی یک نوع شبیه سازی است که می‌تواند مشابه یا متفاوت از جهان واقعی باشد. در یادداشت چی کو توضیح عملکرد پیچیده این هدست نیز دیده می‌شود. در واقع هدست واقعیت مجازی اپل از یک پردازنده قدرتمند برای محاسبات سنگین بهره می‌برد و قدرت آن از آیفون نیز بیشتر است.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی