Close
جستجو
بازگشت به همه مقاله ها

با خانواده گلکسی S21 سازگار با محیط زیست، زمین بهتری را تصور کنید

ذخیره انرژی آسان‌تر با Galaxy S21 سامسونگ
با گلکسی S21 که می‌تواند مبنای عادات فناوری شما برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی باشد تأثیر خود را بیشتر کنید. مقابله با تغییرات اقلیمی بزرگ و جسورانه را می‌طلبد؛ اما انتخاب‌‎های کوچکی که هر روز انجام می‌دهید نیز می‌توانند به این امر کمک کنند. با کاهش ردپای کربنی خود اقدامات اندازه‌گیری کربن دی‌اکسید و گازهای گلخانه‌ای که تولید می‌کنید تأثیری کوچک و مداوم ایجاد می‌کنید و تغییر عادات شما در ارتباط با فناوری پایدار، نقطه خوبی برای شروع است.

سری گلکسی S21 در مجموع عمر باتری خوبی را ارائه می‌دهند و در بررسی‌ عمر باتری گلکسی S21، مشخص شد که در واقع فوق‌العاده عمل می‌‎کنند. مخصوصاً گلکسی S21 اولترا که دارای رزولوشن QHD+ و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز می‌باشد. با تنظیم کردن رزولوشن و نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش عمر باتری گلکسی S21 را افزایش دهید. می‌دانیم که صفحه نمایش بیشتر از سایر بخش های گوشی باتری مصرف می‌کند. مخصوصاً در رابطه با گلکسی اس ۲۱ اولترا که صفحه‌ی 6.8 اینچی دارد، سامسونگ از نرخ به‌روزرسانی تطبیقی استفاده می‌کند. اما اگر از Galaxy S21 یا S21+ استفاده می‌کنید، تنها گزینه‌ای که دارید پایین آوردن نرخ به‌روزرسانی به ۶۰ هرتز می‌باشد. در Galaxy S21 Ultra می‌توانید رزولوشن تصویر را از QHD+ به FHD+ کاهش دهید؛ این تغییرات واقعا می‌توانند تاثیر به سزایی در عمر باتری ایجاد کنند.

کاربرد جدیدی برای دستگاه‌های قدیمی با بهیافت Galaxy در خانه پیدا کنید
وقتی نوبت به برپایی خانه‌ای سازگار به محیط زیست می‌رسد، لازم نیست از صفر شروع کنید. اگر تلفن‌های قدیمی دارید که در کشو خاک می‌خورند، بخشیدن یک زندگی جدید به آن‌ها با برنامه بهیافت گلکسی در خانه ساده است؛ دستگاه‌های گلکسی قدیمی را به حسگرهای خانگی تبدیل کنید.

کاربری دستگاه قدیمی را به حسگر نور تغییر دهید
دستگاه قدیمی شما قادر خواهد بود چراغ‌ها را به طور خودکار خاموش کند یا این کار را بر مبنای میزان روشنایی فضای بیرون انجام دهد. همچنین می‌توانید برای زمان‌بندی خودکار و روشنایی به SmartThings متصل شوید تا هرگز بیشتر از آن‌چه نیاز دارید انرژی مصرف نشود. بهترین بخش با استفاده از فناوری پایدار، پسماند الکترونیکی کمتری ایجاد می‌کنید.
شرکت سامسونگ برنامه‌ای جدید با عنوان «استفاده مجدد گلکسی در خانه» را معرفی کرد که بر اساس آن کاربران می‌توانند با یک بروزرسانی نرم‌افزاری ساده روی دستگاه‌های گلکسی مستهلک خود، از آنها برای کاربردهای مختلفی در بخش اینترنت اشیا (IoT) استفاده کنند. کاربران با استفاده از این خدمات می‌توانند به راحتی دستگاه‌های گلکسی قدیمی خود را به ابزارهای هوشمندی مانند مانیتور کودک، مراقب حیوانات خانگی و ابزارهای دیگر متناسب با نیازهای خودشان، تبدیل کنند.

دستگاه‌های گلکسی با استفاده از راهکارهای پیشرفته هوش مصنوعی می‌توانند به شکلی دقیق‌تر صداها را در هر شرایطی تشخیص دهند و کاربر مشخص کند که صداهای خاص ضبط شوند. مثلا، اگر دستگاه صدایی مانند گریه کودک، صدای سگ، گربه یا اردک را تشخیص داد، بصورت مستقیم نوتیفیکیشنی برای کاربر ارسال می‌شود که می‌تواند به صدا گوش کرده یا آن را ضبط کند.
از این دستگاه‌ها همچنین می‌توان به عنوان حسگر نور و برای اندازه‌گیری روشنایی اتاق استفاده کرد. کاربران به راحتی و با استفاده از SmartThings می‌توانند مشخص کنند که در صورت تاریک‌تر شدن اتاق از یک حد معین، چراغ‌ها یا تلویزیون بصورت خودکار روشن شوند. برنامه استفاده مجدد گلکسی در خانه با ارائه راهکارهایی برای تعریف کاربردهای جدید برای دستگاه‌های مستهلک، چرخه حیات این محصولات را افزایش داده و تاثیر کاربران گلکسی در میزان پسماند الکترونیکی را کاهش می‌دهد.

برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، خانه خود را هوشمند کنید
نیمی از چالش کاهش مصرف انرژی فقط به خاطر سپردن انجام آن است؛ فرقی ندارد که خاموش کردن چراغ‌های اتاق‌های خالی باشد یا کم کردن تهویه هوا در زمانی که به آن نیازی نیست، خوشبختانه اتوماسیون خانگی باعث می‌شود نیازی به یادآوری نداشته باشید. با اتصال خود به دستگاه‌های SmartThings می‌توانید به سادگی یک برنامه روزانه Bixby ایجاد کنید که به طور خودکار چراغ‌های هوشمند را روشن یا خاموش کند و مصرف انرژی شما را مدیریت کند؛ این کار برای سیاره‌مان و قبوض انرژی شما هم مفید است.

کاری کنید که شارژ باتری‌تان بیشتر دوام داشته باشد
هر چه دفعات کمتری شارژ کنید، در مصرف انرژی بیشتر صرفه‌جویی می‌کنید. در گلکسی S21 می‌توانید تنظیماتی چون بهینه سازی باتری یا حالت تاریک را روشن کنید و ویژگی‌هایی را که انرژی زیادی مصرف می‌کنند و نیازی نیست شبانه روزی روشن باشند خاموش کنید.
خیلی‌ها این مسئله را می‌دانند اما یادآوری آن نیز خالی از لطف نخواهد بود از Dark Mode استفاده کنید؛ هم برای چشم‌هایتان بهتر است و هم در مصرف باتری صرفه‌جویی می‌شود. این مسئله به خاطر این است که تمامی گوشی‌های سامسونگ از صفحه‌نمایش OLED استفاده می‌کنند. این صفحه‌ها پیکسل‌ها را تک تک روشن می‌کنند بنابراین هر تعداد پیکسل‌های بیشتری سیاه باشند، یعنی پیکسل‌های بیشتری خاموش هستند. گوگل آزمایشی در این رابطه انجام داد و متوجه شد که پس‌زمینه سیاه مصرف فوق‌العاده کمتری نسبت به پس زمینه سفید دارد. زیرا حدود ۶۳% کمتر انرژی مصرف می‌کند که می‌تواند تاثیر چشمگیری در عمر باتری شما داشته باشد.


یک راه خوب برای افزایش عمر باتری گلکسی اس ۲۱، بررسی اطلاعات مصرف باتری است. با این روش می‌توانید متوجه شوید که کدام یک از برنامه‌ها مصرف بیشتری دارند و کدام برنامه‌ها سرکش می‌شوند. به عنوان مثال Google Play Services دوست دارد که هر چند وقت یکبار سرکش شود و شما می‌توانید با متوقف کردن اجباری برنامه به باتری خود کمک کنید. بعضی وقت‌ها برنامه‌های دیگری همچون Facebook و Twitter بسیار بیشتر از حالت عادی باتری مصرف می‌کنند.

سامسونگ و سازمان ملل با برنامه Global Goals برای کمک به شما برای تغییر جهان متحد شده‌اند
پشتیبانی از مبارزه با تغییرات می‌تواند به آسانی ضربه زدن معمول روی چند تبلیغ باشد؛ برنامه ای به نام Global Goals وجود دارد که توسط سامسونگ و سازمان ملل طراحی شده و در این برنامه هر تبلیغی که شما با آن تعامل دارید به یکی از Global Goals که «اقدام مربوط به آب و هوا» و «مصرف و تولید مسئولانه انرژی» را در بر می‌گیرد کمک مالی می‌کند.
فعالیت‌ها روی اپلیکیشن Global Goals نشان می‌دهد که جامعه گلکسی بیشترین علاقه را به هدف «حذف گرسنگی» دارند و بعد از آن هم هدف‌های «فقرزدایی» و «آب تمیز و بهداشت» بیشترین حمایت را داشته‌اند. کاربران گلکسی بصورت دوره‌ای با محتوای آموزشی این اهداف خاص تعامل دارند تا چالش‌های جهانی ما را بهتر درک کرده و روش‌های جدیدی برای حمایت از این اهداف در زندگی خودشان پیدا کنند.

در حالیکه برای رسیدن به اهداف جهانی تنها 10 سال فرصت باقی است؛ سامسونگ و برنامه توسعه سازمان ملل اپلیکشن Global Goals را در آگوست 2019 ساختند تا ابزاری سودمند برای بسیج کردن جامعه گلکسی در راستای رسیدن به درکی عمیق‌تر از این اهداف و همکاری برای رسیدن به یک نفع جمعی فراهم شود. کاربران گلکسی می‌توانند با تماشای تبلیغاتی کوتاه برای این سازمان درآمدزایی کرده و با استفاده از تصاویر پس زمینه ویژه‌ این برنامه در زمان شارژ شدن گوشی خودشان هم درآمد سازمان از تبلیغات را افزایش دهند.
اپلیکیشن Global Goals سامسونگ به سازمان بهداشت جهانی و برنامه توسعه سازمان ملل در زمینه تلاش‌های کمک‌رسانی حین بحران و مبارزه بلندمدت با کووید19 کمک کرده است. سامسونگ و برنامه توسعه سازمان ملل با همکاری همدیگر توانستند محتوای لازم را برای اطلاع‌رسانی دقیق به کاربران گلکسی درباره این ویروس و مبارزه با رشد آن تولید کنند. سامسونگ در اولین سال استفاده از اپلیکیشن Global Goals توانست به کاربران در سراسر جهان امکان دهد تا وقت‌شان را در خانه در حین حرکت، در راستای کمک به یک هدف اجتماعی صرف کنند.

از Wi-Fi به جای 5G استفاده کنید
همیشه این مورد را برای افزایش عمر باتری می‌گوییم و هنوز هم تغییری نکرده است؛ به جای 5G از وای‌فای استفاده کنید. متأسفانه سامسونگ بر خلاف سایر گوشی‌ها اجازه غیر فعال کردن 5G را نمی‌دهد، اما هنگامی که در خانه هستید که اکثر ما در دوران اوج همه‌گیری کووید19 بیشتر وقت خود را در خانه سپری می‌کنیم سعی کنید از وای فای استفاده کنید. این مسئله نه تنها تأثیر خیلی خوبی روی باتری شما دارد، بلکه تجربه شخصی بهتری را نیز ارائه می‌دهد.

در ادامه اگر راه دیگری برای شما باقی نمانده فعال کردن حالت ذخیره انرژی می‌تواند گزینه خوبی باشد؛ مخصوصاً که سبب افزایش چشمگیر عمر باتری گلکسی اس ۲۱ می‌شود. حالت ذخیره انرژی معمولاً پردازنده را محدود می‌کند و نور صفحه‌نمایش را نیز کاهش می‌دهد و همچنین برخی از اعلانات را نیز مسدود می‌کند. بنابراین چیزی نیست که بخواهید تمام روز از آن استفاده کنید. ولی اگر باتری شما زیر ۲۰% است، فعال کردن این حالت برای استفاده طولانی‌تر از گوشی می‌تواند ایده خوبی باشد حداقل تا زمانی که گوشی خود را دوباره شارژ کنید.

در نهایت باید بگوییم که سرویس بتا برای بهیافت گلکسی در خانه در ایالات متحده، بریتانیا و کره در دسترس است. بسته به شرکت مخابراتی، ممکن است در دسترس بودن این سرویس متفاوت باشد. این ویژگی برای همه دستگاه‌های سری S، Note و Z که از 2018 وارد بازار شده‌اند (S9 و Note9 یا نسخه‌های بالاتر) که از Android9 و بالاتر استفاده می‌کنند در دسترس است. همچنین شما می‌توانید به‌روزرسانی نرم‌افزاری را در SmartThings، که یک ویژگی در برنامه SmartThings به حساب می‌آید انجام دهید.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی