Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

اپل iOS 15.1.1 را برای رفع مشکل قطع تماس در آیفون 12 و 13 منتشر کرد.

1400/09/03

اپل آپدیت iOS 15.1.1 را منتشر کرد؛ نرم افزار جدید حدود یک ماه پس از عرضه iOS 15.1 منتشر شد و قابل ذکر است که این سیستم عامل فقط برای گوشی های هوشمند سری آیفون 12 و آیفون 13 موجود است.

iOS 15.1.1قطع خود به خودی تماس های صوتی را که کاربران دو نسل اخیر آیفون از آن شکایت داشتند، رفع می کند. این آپدیت 385 مگابایت وزن دارد. می توانید آن را از طریق منوی "Software Update" در تنظیمات گوشی هوشمند نصب کنید.

شایان ذکر است که اپل iOS 15.2 را در این ماه برای همه دستگاه های پشتیبانی شده منتشر خواهد کرد. سیستم‌عامل جدید دارای مجموعه‌ای از تغییرات و رفع اشکال است، از جمله گزارش‌های حریم خصوصی برنامه و مجموعه جدیدی از ویژگی‌های ایمنی کودک.

iOS 15.2 قابلیت تعویض نمایشگر در آیفون 13 را معرفی میکند

شرکت اپل هماهنطور که قول داده بود با آپدیت بعدی iOS، امکان تعویض نمایشگر در آیفون 13 بدون ایجاد اختلال در سنسور Face ID را فراهم خواهد کرد. این ویژگی قبلا در نسخه بتای iOS 15.2 پرچم گذاری شده است.

قبل از انتشار این به‌روزرسانی، برای حفظ عملکرد Face ID پس از تعویض صفحه نمایش؛ همچنین لازم بود میکروکنترلر را از نسخه قدیمی منتقل کنید. این یک فرآیند بسیار وقت گیر است و انجام آن برای هر آیفون 13 که نیاز به صفحه نمایش جدید دارد، می تواند کار تعمیرگاه های مستقل را بسیار دشوارتر کند. با این حال، پس از انتشار نسخه بتاiOS 15.2  سنسور Face ID پس از تعویض نمایشگر بدون نیاز به حمل میکروکنترلر به کار خود ادامه می دهد.

در حالی که Face ID هنگام راه اندازی آیفون 13 با صفحه نمایش جایگزین کار می کند. همچنان پیغامی را نشان می دهد که دستگاه نمی تواند تأیید کند که آیا صفحه نمایش "اپل اصلی" است یا خیر. حتی اگر نمایشگر اصلی نصب شده باشد. گاهی اوقات حتی زمانی که باتری ها توسط تعمیرگاه غیرمجاز تعویض می شوند، چنین هشدارهایی نمایش داده می شود.

در عین حال، این شرکت هنوز به این سؤال پاسخ نداده است که آیا iOS 15.2 پس از انتشار به نسخه پلتفرمی تبدیل می شود که تعویض صفحه نمایش را ساده می کند. اما با توجه به اینکه این ویژگی قبلاً در نسخه بتا ظاهر شده است. می توانیم نتیجه بگیریم که در نسخه نیز باقی خواهد ماند.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی