Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

اپل به دنبال تولید مودم‌های 5G اختصاصی برای آیفون در سال 2023 است

1400/09/08

به گزارش GSMArena، کمپانی اپل قصد دارد با همکاری شرکت تایوانی TSMC، مودم‌های 5G اختصاصی را برای نسل جدید گوشی‌های آیفون خود تولید کند. وب‌سایت ژاپنی Nikkei با انتشار خبری ادعا می‌کند که اپل به دنبال استفاده از فناوری ۴ نانومتری این شرکت است که تا کنون از آن برای ساخت هیچ محصولی استفاده نشده است. گفته می‌شود که این مودم پیش از این با فناوری ساخت ۵نانومتری تولید و تست شده و قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی، مجهز به فناوری ساخت ۴ نانومتری به تولید انبوه برسد.

شرکت Qualcomm یکی از بزرگان تولید چیپست در جهان محسوب می‌شود و اپل در حال حاضر از مودم های این شرکت در آیفون های خود استفاده می‌کند، این کمپانی پیش‌بینی کرد طی دو سال آینده، تنها ۲۰ درصد از سفارشات و تولید مودم گوشی‌های آیفون را به عهده می گیرد.

اپل در سال ۲۰۱۹، با خریداری کسب و کار تولید مودم‌های 5G اولین قدم را برای تولید مودم‌های اختصاصی برای گوشی های آیفون خود برداشت. همچنین در اوایل سال جاری میلادی، کوالکام و اپل توافق کردند تا به دعوای حقوقی خود مربوط به فناوری ساخت مودم پایان دهند و اپل با پرداخت تقریبا ۴ میلیارد دلار به این کشمکش خاتمه داد.

شرکت  TSMCتولید تمامی پردازنده‌های سری A و همچنین سیستم روی چیپستM1 (SoC)  را برای کامپیوترهای مک برعهده دارد. به گزارش وب‌سایت Nikkei Asia، صدها مهندس این شرکت تایوانی به منظور توسعه این تراشه ها با تیم طراحی اپل واقع در کوپرتنیو همکاری می‌کنند.احتمالاً پردازنده‌های سال ۲۰۲۲ اپل مبتنی بر فناوری ۴ نانومتری تولید خواهند شد و گفته می‌شود که برخی از مدل‌های آیپد نیز در سال ۲۰۲۳ به فناوری ساخت ۳ نانومتری تولید خواهند شد.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی