Close
جستجو
بازگشت به همه موارد اخبار

آیفون 13 پرو در تست عملکرد باتری، گلکسی اس 21 سامسونگ را شکست داد

1400/10/25

DXOMARK اخیراً نتایج تست باتری آیفون 13 پرو را منتشر کرده است که نشان می‌دهد حتی باتری آیفون 13 پرو نیز بهتر از گوشی‌هایی با باتری‌های بسیار بزرگتر مانند موتورولا Edge 20 پرو، گلکسی اس 21 اولترا و وان‌پلاس 9 پرو عمل می‌کند. البته آیفون 13 پرو هنوز هم نمی‌تواند برادر بزرگترش یعنی آیفون 13 پرو مکس را از نظر عمر باتری شکست دهد. چرا که این گوشی با 89 امتیاز در جایگاه سوم جدول بیشترین عمر باتری گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است.

آیفون 13 پرو با ظرفیت باتری ۳،۰۹۵ میلی‌آمپرساعت، توانست با استفاده‌ی متوسط تا دو روز دوام بیاورد. به گفته‌ی  DXOMARK این آزمایش‌ها بر‌ اساس سناریوهای شبیه‌سازی‌شده از حالت مصرف واقعی و عادی کاربران است؛ البته دگزومارک نام این سری آزمایش‌ها را Autonomy یا خودمختاری گذاشته است.

آزمایش دیگری با نام On the go، طول عمر باتری را در جابه‌جایی و سفر اندازه‌گیری می‌کند. اختصاص یک آزمایش به استفاده در حین جابه‌جایی منطقی است؛ چراکه عاملی مانند آنتن‌دهی مداوم در ارتباط با انتخاب شبکه، مصرف باتری را افزایش می‌دهد. در این تست‌ها آیفون 13 پرو عملکردی بهتر از میانگین در بین دستگاه‌های پرچم‌دار یا اولترا پریمیوم رتبه‌بندی‌های DXOMARK، از خود نشان داد.

از نظر سرعت شارژ باید گفت که آیفون 13 پرو برای رسیدن از صفر درصد به زمانی که نشانگر باتری 100 درصد را نشان می دهد، حدود یک ساعت و 34 دقیقه زمان نیاز دارد. البته برای شارژ کامل 9 دقیقه دیگر زمان لازم خواهد داشت. توصیه می شود کاربران تنها تا 80 درصد باتری دستگاه خود را شارژ کنند که در این صورت تنها 49 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

حالت مصرف بهینه، جایی است که آیفون 13 پرو مکس رقیبی نمی‌بیند و شاید عنوان کم‌مصرف‌ترین گوشی بازار را بتوان به‌راحتی به 13 پرو مکس نسبت داد. مصرف باتری به‌قدری خوب مدیریت می‌شود که کمترین جریان برای پخش آنلاین ویدیو از طریق وای‌فای یا پخش آفلاین ویدیو تخلیه می‌شود. در‌ واقع در کل پایگاه داده‌ی DXOMARK بهترین عملکرد برای آیفون 13 پرو مکس است.

نظرات
نظر بنویسید بستن فرم نظر دهی